واکنش مجمع تشخیص به سناریوی امریکایی

۲۳ مهر ۱۳۹۰ | ۲۰:۱۹ کد : ۱۷۰۴۴ سرخط اخبار
در ابتدای جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضاء به تحلیل شانتاژ تبلیغاتی اخیر آمریکا در خصوص جمهوری اسلامی ایران با همکاری و هماهنگی قبلی با برخی رسانه‌های همسوی صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه پرداختند و آن را محکوم کردند.

به گزارش «ایسنا» در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه بررسی سیاست‌های کلی پیرامون روابط خارجی پیگیری شد و سه بند دیگر این سیاست‌ها به تصویب رسید.

در این جلسه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نیز با محکومیت این توطئه جدید آمریکایی‌ها، تأکید کرد: تبلیغات سوء وسیع استکبار جهانی هماهنگ با اظهارات منفی مدیرکل آژانس هسته‌ای و گزارش گزارشگر شورای حقوق بشر، ضرورت هوشیاری مردم، دیپلماسی فعال و ارزیابی عمق این توطئه جدید استکبار را در مراکز ذی‌صلاح و شورای عالی امنیت کشور مضاعف می‌سازد.

در ادامه جلسه، تدوین سیاست‌های کلی نظام، پیرامون روابط خارجی پیگیری و موارد ذیل تصویب شد:

- بهره‌گیری از ظرفیت‌های دینی و فرهنگی جهت توسعه و تعمیق هویت اسلامی بر پایه قرآن و مکتب اهل بیت در میان مسلمانان جهان

- ترویج فرهنگ و تمدن ایرانی در جهان با رعایت ارزش‌های اسلامی و آموزشی زبان فارسی به ویژه در حوزه فرهنگی و تمدنی ایران بزرگ

- تقویت هویت ایرانی - اسلامی ایرانیان خارج از کشور و ایجاد زمینه‌های لازم در جهت مشارکت فعال آنان در توسعه ملی و حمایت از حقوق فردی و جمعی آنان و همچنین حقوق ایرانیان در خارج از کشور با رعایت مصالح و منافع ملی.

ادامه بررسی این سیاست‌ها به جلسه آتی مجمع موکول شد.

نظر شما :