دیدار فرستاده رییس‌جمهور سودان با احمدی نژاد

۲۳ مهر ۱۳۹۰ | ۲۰:۳۳ کد : ۱۷۰۴۶ سرخط اخبار
رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که «ملت‌ها با همدلی و در کنار یکدیگر می‌توانند در مقابل توطئه قدرت‌های استکباری ایستادگی کنند» گفت: نظام سلطه در سراشیبی سقوط قرار دارد و مقاومت هوشمندانه ملت‌ها سقوط آن را تسریع خواهد کرد.

به گزارش «ایسنا» دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار "مصطفی عثمان اسماعیل" فرستاده ویژه رییس‌جمهور سودان با بیان این‌که «امروز دامنه مقاومت ملت‌ها با نظام سلطه در کل جهان فراگیر شده و گسترش یافته است» اظهار کرد: سلطه‌گران هر ملتی را که بخواهد سرافراز و مستقل باشد مورد هجوم قرار می‌دهند البته این موضوع به معنای اقتدار آن نیست بلکه نشان دهنده ضعف و استیصال این نظام است.

رییس‌جمهور در ادامه روابط تهران - خارطوم را با اهمیت و رو به گسترش خواند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از گسترش روز افزون مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف استقبال کرده و آن را به نفع دو ملت و منطقه می‌داند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اهمیت مقاومت و ایستادگی ملت سودان در مقابل توطئه‌افکنی قدرت‌های زورگو و زیاده‌خواه گفت: بدون شک هر مبارزه‌ای سختی‌هایی به همراه دارد، اما بی‌تردید درایت و هوشمندی دولت و ملت سودان مانع از اجرای توطئه‌های دشمنان در این کشور خواهد شد.

"مصطفی عثمان اسماعیل" مشاور عالی و فرستاده ویژه رییس‌جمهور سودان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ پیام کتبی عمرالبشیر به دکتر احمدی‌نژاد، با اشاره به بیداری ملت‌ها در بیشتر کشورهای جهان به خصوص در کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: سودان نسبت به این بیداری‌ها نگاه مثبتی دارد و معتقد است که اگر به ملت‌ها، آزادی حقیقی داده شود آن‌ها هویت خود را بازیافته و به هیچ کس اجازه دخالت در امورشان را نخواهند داد.

نظر شما :