تایید و اعلام دلایل استعفای وزیر خارجه کویت

۲۶ مهر ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۹ کد : ۱۷۱۲۷ سرخط اخبار

ایسنا- در حالی که منابع کویتی از استعفای وزیر امور خارجه این کشور خبردادند. اخبار منتشر شده از وجود معاملات مالی هنگفت در وزارت امور خارجه به عنوان یکی از دلایل استعفای محمد الصباح حکایت دارد.

منابع کویتی در گفت‌وگو با روزنامه کویت نیوز اعلام کردند که شیخ محمد الصباح، وزیر امور خارجه کویت در نشست وزیران خارجه عرب در قاهره و همچنین نشست کابینه کویت مشارکت نکرد.

این منابع در ادامه افزودند: دادستان کویت پیشتر مستنداتی در خصوص ارائه حواله‌های مالی با مبالغ هنگفت به سفارت‌های کویت در خارج از کشور از طریق وزارت امور خارجه ارائه داده بود.

منابع مربوطه همچنین تاکید کردند: دادستان کویت چندین باراعلام کرده بود که قصد دارد اسنادی در خصوص تجمع فردا (چهارشنبه) در میدان الاراده کویت منتشر کند.

قرار است تجمعی در میدان الاراده در اعتراض به فساد مالی درکشور به درخواست نمایندگان پارلمان صورت پذیرد.

منابع کویتی همچنین اعلام کردند که استعفای شیخ محمد الصباح هنوز پذیرفته نشده و معلوم نیست که وی همچنان بر استعفای خود پایبند باشد و یا اینکه این مساله به استعفای کامل دولت وی بینجامد.

این در حالی است که ضیف الله بورمیة، یکی از نمایندگان پارلمان کویت اعلام کرد که اگر خبر استعفای وزیر امور خارجه این کشور درست باشد این اقدام اقدامی جسورانه به شمار می‌آید.

وی در ادامه افزود: شیخ محمد الصباح مانند دیگران عمل نکرد و تعلقی به پست و منصب نداشت.

سعدون حماد، یکی دیگر از نمایندگان پارلمانی کویت عنوان داشت: محمد الصباح یکی از وزیران شایسته‌ای بود که از سیاست خارجی کشور حمایت می‌کرد. ما خواهان آن هستیم که از این اقدام به خاطر کشور صرف نظر شود.

فلاح الصواغ یکی از نمایندگان پارلمانی کویت نیز عنوان داشت که استعفای وزیر امور خارجه این کشور سابقه وی و جایگاهش را حفظ کرد.



نظر شما :