استراتژی تحریم به کانادا هم سرایت کرد

۲۷ مهر ۱۳۹۰ | ۱۹:۰۸ کد : ۱۷۱۶۷ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: به دنبال اقدامات خزانه‌داری آمریکا و دولت انگلیس در جهت تحریم برخی مقامات ایرانی پس از علنی شدن اتهام جنجالی ایران در طرح ترور سفیر عربستان، اینک کانادا نیز اقدام مشابهی را انجام داده است . هرچند تهران اتهام وارده از سوی آمریکا را تکذیب می‌کند اما این تحریم‌ها شامل تحریم‌های مسافرتی و بلوکه اموال علیه افرادی که ادعا می‌شود در این ماجرا نقش داشته‌اند، اعمال شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت کانادا دارایی ایرانیانی که به ادعای آمریکا در پرونده ترور نقش داشته اند را مسدود کرده است. جان بیرد، ‌وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به اتهامات وارده به ایران، ‌کانادا تحریم‌های جدیدی را علیه 5 ایرانی اعمال کرده است.

وزیر امور خارجه کانادا مدعی شد که کشورش با جامعه بین المللی در جهت تلاش برای تغییر رفتار ایران تلاش خواهد کرد. بنا بر این گزارش تحریم‌های کانادا علیه منصور ارباب سیار، غلام شکوری، قاسم سلیمانی، حامد عبداللهی و عبدالرضا صالحی که آمریکا ادعا می کند در طرح ترور دست داشته‌اند، اعمال شده است. وی همچنین مدعی شد که ایران نسبت به نقض حقوق بشر اقدام کرده و تلاش‌های بین‌المللی برای کشف ماهیت فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را مسدود کرده است.



نظر شما :