سارکوزی: مثل این که ایرانی ها به دنبال جنگ هستند!

۲۷ مهر ۱۳۹۰ | ۱۹:۱۴ کد : ۱۷۱۶۸ سرخط اخبار
نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد : پرونده ای که آمریکا از نقشه توطئه ترور سفیر عربستان در واشنگتن در اختیار دارد کامل و دقیق است و حاوی اطلاعات زیادی است که نگرانی ها درباره فعالیت های خطرناک ایران را افزایش داده است .

به گزارش عصر ایران سارکوزی که پیشتر نیز با ایراد اظهارات جنجالی  گفته بود که "می توان برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای علیه این کشور به یک حمله نظامی پیشدستانه متوسل شد" ، در این مصاحبه مدعی شد که آمریکا اطلاعات دقیق و کاملی از این پرونده در اختیار پاریس قرار داده است .

این ادعای سارکوزی در حالی است که در روزهای گذشته مقامات ترکیه که آنها نیز اسناد و شواهدی از این پرونده ادعایی را دریافت کرده اند ، اعلام داشتند که نمی توان بدون مطالعه دقیق اسناد و شواهد هیچ اتهامی را متوجه تهران دانست.

همچنین روزدوشنبه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که باید برای قضاوت درباره ادعای آمریکا درباره دست داشتن ایران در توطئه ترور سفیر عربستان در واشنگتن منتظر بررسی اسناد و مدارکی بود که دولت آمریکا در اختیار مسکو قرار می دهد.

اما نیکولا سارکوزی در اظهاراتی متفاوت با اظهارات مقامات ترکیه و روسیه ، گفت :‌" مدارکی که آمریکایی ها نشان داده اند کامل، دقیق و با ذکر جزییات بوده و مسیری که مسوولان ایران طی می کنند بسیار خطرناک و نگران کننده است."

وی بار دیگر با تاکید برافزایش فشار به حکومت تهران ، افزود:‌ "با وضعیتی که ایران با کشورهای همسایه خود به وجود آورده و با توجه به مسیر برنامه اتمی ایران، غرب باید فشارها و تحریم ها بر ایران را بیشتر کند."

رییس جمهوری فرانسه در ادامه این مصاحبه مدعی شد که علائم و نشانه ها حاکی از این است که مقامات تهران دوست دارند به سمت برخورد نظامی پیش روند .
 
ایران اتهام دست داشتن در توطئه ترور سفیرعربستان را قویاً رد کرده و آن را یک سناریوی ساختگی از سوی آمریکا برای تشدید فشار های سیاسی ، اقتصادی و دیپلماتیک علیه خود می داند ، اما در عین حال مقامات تهران تاکید کرده اند که اگر هدف آمریکا از ایجاد جنجال در این زمینه افزایش فشار به ایران باشد ، واشنگتن در رسیدن به این هدف خود ناکام خواهد ماند.

نظر شما :