آمریکا در برابر کره شمالی کوتاه آمد

۲۸ مهر ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۷ کد : ۱۷۱۸۶ سرخط اخبار
خبرآنلاین نوشت: یخ حاکم بر روابط ایالات متحده و کره شمالی در حال آب شدن است.

به نظر می رسد که واشنگتن خسته از شکست های پیاپی در پرونده هسته ای پیونگ یانگ سرانجام کوتاه آمده و به گفتگوی رودررو و مستقیم با نماینده کره شمالی تن داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛آمریکا و کره شمالی در اقدامی نادر، هفته آینده در ژنو با یکدیگر درباره موضوع خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ گفت و گو می کنند.وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که  هفته آینده با کره‌ شمالی درباره برنامه هسته‌ای این کشور گفت وگوهای مستقیم برگزار خواهد کرد.در این بیانیه آمده است که  مقامات آمریکا و کره شمالی روزهای دوشنبه و سه شنبه در ژنو با یکدیگر دیدار خواهند کرد اما تاکید کرد که پیونگ یانگ باید نشان دهد که درباره گفت وگوها جدی است.

"مارک تونر" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: چیزی که ما می‌خواهیم ببینیم جدیدت در مقاصد است.وی کره شمالی را فراخواند که نشانی قاطع درباره تعهد این کشور به توافقات شش کشور در سال 2005 درباره خلع سلاح هسته ای نشان دهد.

تونر گفت: همانطور که ما بارها گفتیم به کره شمالی برای بازگشت به میز پاداشی نمی‌دهیم یا به آنها برای انجام دادن آن چیزی که بر آن توافق شده، چیز جدیدی نمی دهیم.

مقامات آمریکا فضای خوبی را در گفت وگوهای مقدماتی با مقامات کره شمالی در ماه جولای در نیویورک احساس کردند و همین باعث شده است که وزارت امور خارجه احساس کند که دور دوم مذاکرات مفید خواهد بود.
 

نظر شما :