مالکی پرچم کردستان عراق را پایین آورد

۲۹ مهر ۱۳۹۰ | ۰۰:۵۶ کد : ۱۷۱۹۶ سرخط اخبار
نخست وزیر عراق در چارچوب حفظ حاکمیت دولت بر تمام مناطق این کشور دستور داد پرچم منطقه کردستان عراق از گذرگاه مرزی المنذریه با ایران فورا پایین کشیده شود.

به گزارش مهر به نقل از رسانه های عراق، نوری المالکی نخست وزیر عراق دستور پایین آوردن پرچم منطقه کردستان از گذرگاه مرزی المنذریه میان ایران و عراق را صادر کرد.

نوری المالکی دستور داده است که فورا پرچم منطقه کردستان از گذرگاه مرزی المنذریه با ایران پایین آورده شود، کردها یک هفته پیشر، پرچم خود را در این گذرگاه مرزی واقع در استان دیاله برافراشته بودند.

"علی الموسوی" مشاور مطبوعاتی نوری المالکی گفت برافراشته شدن پرچم(منطقه کردستان) در این موسسه مرزی، تخلف از قانون اساسی و نقض آن به شمار می رود.

در اولین واکنش کردها، محمود سنکاری عضو دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق به رهبری جلال طالبانی، اجرای دستورات مالکی را رد کرد و گفت : ما بر برافراشتن پرچم منطقه کردستان در مناطق مورد اختلاف اصرار داریم، تا کنون نمی دانیم که آیا تصمیمی از سوی مالکی که خواهان پایین کشیده شدن پرچم منطقه از گذرگاه المنذریه باشد، وجود دارد یا خیر؟

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، یکشنبه گذشته، صدها نفر از کردهای شهرستان خانقین بر ضد تصمیم نوری المالکی برای پایین کشیده شدن پرچم منطقه کردستان از ساختمانهای نهادهای دولتی تظاهرات کردند
 

( ۲ )

نظر شما :