نوکیا از ایران می‌رود

۲۳ آذر ۱۳۹۰ | ۱۳:۴۳ کد : ۱۸۸۲۹ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی : نوکیا زیمنس؛ دومین تولیدکننده بزرگ تجهیزات موبایل در جهان اعلام کرده است که روند تدریجی قطع روابط تجاری با ایران را آغاز خواهد کرد و دلیل این اقدام نیز افزایش تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی عنوان شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز،‌نوکیا زیمنس همراه با اریکسون و هوآیی که هر سه تامین‌کنندگان کلیدی اپراتور‌های موبایل در ایران هستند، تصمیم گرفته اند که قرارداد جدیدی با ایران منعقد نکنند و به تدریج تجارت خود در این کشور را محدود کنند.
این در حالی است که نوکیا زیمنس که به دلیل ادامه تجارت در ایران به شدت مورد انتقاد غرب قرار دارد ، سال گذشته اعلام کرده بود که تنها به تجارت با مشتریان قبلی خود ادامه می‌دهد. اما اخیرا تاکید کرده است که با توجه به دشواری اخذ مجوز‌های صادراتی و عدم پرداخت صورت‌حساب‌ها از سوی ایران به دلیل تحریم ها ادامه تجارت تقریبا غیر ممکن شده است.
این شرکت در نامه‌ای خطاب به پرسنل خود در ایران نوشت: تهدید تحریم‌ بانک‌های بین‌المللی و موسسه‌های مالی خارجی که با ایران همکاری می‌کنند موجب شده است که این شرکت در سال گذشته مقدار کمی پول از ایران بگیرد.
این در حالی است که اخیرا برخی کشور‌های اروپایی نیز به بانک‌های خود دستور داده‌اند هرگونه مبادله تجاری با بانک‌های ایرانی را متوقف کنند.
از سوی دیگر هوآیی چین و اریکسون سوئد نیز اعلام کرده‌اند که قرارداد‌های جدیدی با ایران منعقد نخواهند کرد.


نظر شما :