دنیس راس:

با تحریم می توان ایران را متوقف کرد!

۲۳ آذر ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۸۸۳۳ سرخط اخبار
مشاور سابق رئیس جمهوری آمریکا در امور خاورمیانه در سخنانی با تاکید بر لزوم پایان دادن به مناقشات خاورمیانه به مقامات صهیونیست گفت که نباید صلح را از دست دهید.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، "دنیس راس" که نقش مهمی را در تلاشهای دولت آمریکا برای اعمال فشار علیه ایران ایفا کرده است، روز گذشته در یک سخنرانی در موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن با اذعان به پیشرفت برنامه هسته ای ایران گفت: دولت باراک اوباما با توجه به منافع خود متعهد به متوقف کردن ایران از دستیابی به سلاح هسته ای است اما همچنان با توسل به تحریم های اقتصادی و سیاسی می توان این کشور را وادار به تغییر رویکرد خود کرد.

وی در ادامه رویکرد خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد: فشارهای بیشتر برای جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته ای که تهدیدی برای منطقه بوده و خطر بروز جنگ را افزایش می دهد، ضروری است.
راس با جانبداری از رژیم صهیونیستی مدعی شد: ایران مسلح به سلاح هسته ای تهدیدی برای اسرائیل و بزرگترین خطر برای منافع آمریکا است.

مشاور سابق رئیس جمهوری آمریکا در امور خاورمیانه با اشاره به تنش در روابط واشنگتن-تل آویو در سه سال گذشته در عین حال گفت: روابط دو طرف مستحکم بوده و اسرائیل و آمریکا نگرانی های مشترکی را درباره برنامه هسته ای ایران دارند.
راس در ادامه با اشاره به مناقشات موجود در خاورمیانه گفت: شکاف عمیقی میان رهبران اسرائیل و فلسطین وجود دارد و هیچ امیدی برای دستیابی به توافقی جامع به منظور پایان دادن به اختلافات در آینده نزدیک وجود ندارد.
وی خطاب به مقامات رژیم صهیونیستی هشدار داد: اشتباه است قبل از اینکه برای صلح تلاش کنید، منتظر باشید تا جنجال کنونی در خاورمیانه فروکش کند.



نظر شما :