گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه

۲۴ آذر ۱۳۹۰ | ۱۶:۴۱ کد : ۱۸۸۶۳ سرخط اخبار
احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه در تماس تلفنی باعلی اکبرصالحی، وزیر خارجه ایران درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره سپر موشکی ناتو در ترکیه تبادل نظر و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه‌ صباح ـ چاپ ترکیه ـ، داوود اوغلو در گفت‌وگوی تلفنی با صالحی درباره‌ اظهارات اخیر حسین ابراهیمی، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره‌ سیستم موشکی ناتو در خاک ترکیه خواستار توضیح شده و همچنین ناراحتی خود را از این اظهارات اعلام کرده است.

به نوشته خبرگزاری سی.ان.ان ترک، ‌صالحی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با بیان اینکه اظهارات هر فرد مربوط به آن فرد است، اظهار کرد که مواضع جمهوری اسلامی ایران در این‌باره متفاوت از این اظهارات است.

به نوشته این خبرگزاری، داوود اوغلو از صالحی خواست در این‌باره اقدام کند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی پیش از این گفته بود: جای نگرانی برای ما و همه کشورهای اسلامی در زمینه راه‌اندازی سپر موشکی ناتو در ترکیه وجود دارد و معنای آن این است که با راه‌اندازی این سپر موشکی در منطقه، اتفاق بدی در منطقه رخ خواهد داد لذا قطعا این‌گونه اتفاقات را شوم می‌دانیم؛ اما ترکیه باید بداند که راه‌اندازی این سپر موشکی در نهایت به ضرر ترکیه تمام خواهد شد.

نظر شما :