حمایت رئیس‌جمهور تونس از مردم بحرین

۲۵ آذر ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۹ کد : ۱۸۸۹۲ سرخط اخبار
رئیس جمهور جدید تونس در حمایت از مردم بحرین گفت: ماجرای بحرین ماجرای شیعه و سنی نیست، مانند ماجرای دیگر ملت های عربی هست که تحت حکومت دیکتاتورها قرار دارند.

به گزارش فارس، همزمان با به قدرت رسیدن "منصف المرزوقی"، به عنوان رئیس جمهور موقت تونس و سوگند خوردن وی در برابر پارلمان این کشور فعالان اینترنتی در بحرین تصاویری از وی منتشر کردند که وی همزمان با آغاز قیام مردم در بحرین از آل خلیفه می‌خواهد از قدرت کناره گیری کند.
 
رئیس جمهور موقت تونس با اشاره به فساد و دیکتاتوری رژیم آل خلیفه تصریح می‌کند که ملت بحرین آزاد است و آل خلیفه راهی واهه و برهوت خواهد شد.
 
المرزوقی با اشاره به طایفه گرایی رژیم آل خلیفه برای اختلاف افکنی شیعه و سنی، تاکید می‌کند که ماجرای بحرین ماجرای شیعه و سنی نیست،بلکه مانند ماجرای دیگر ملت های عربی است که تحت حکومت دیکتاتورها قرار دارند.

وی قیام بحرین را قیام آزادی خواهانه می‌نامد و تاکید دارد که تفاوتی بین شیعه و سنی وجود ندارد.

منصف المرزوقی در پایان خطاب به مسلمانان بحرینی می‌گوید؛ ما در تونس با شما هستیم و با شما همدردی می‌کنیم و آنچه شما را ناراحت کند ما را آزار داده است و مبارزه شما بخشی از مبارزه ما است.

"منصف المرزوقی"، از روشنفکران جهان عرب است که در بسیاری از مقالات خود به دفاع از پرونده هسته‌ای ایران نیز پرداخته و از منتقدان زیاده‌خواهی‌های اسرائیل در منطقه علیه فلسطینیان، اعراب و ایران است.


نظر شما :