استقال حزب الله از اقدامات سازمان ملل علیه اسرائیل

۲۶ آذر ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۳ کد : ۱۸۹۰۸ سرخط اخبار

"حسن حب الله" تصویب 9 قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت سیاست‌های تحریک آمیز رژیم صهیونیستی را اقدامی در جهت درست ارزیابی و بر لزوم محکومیت رژیم صهیونیستی در شورای امنیت تاکید کرد.

"حسن حب الله" نماینده پارلمان لبنان و از اعضای برجسته حزب الله در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تصویب 9 قطعنامه اجلاس عمومی سازمان ملل در محکومیت سیاست‌های تحریک آمیز رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، گفت: محکومیت اسرائیل با توجه به حجم جنایت‌هایش امری طبیعی است زیرا این رژیم بر پایه جرم و جنایت تشکیل شده است و بقای خود را در کشتار و نسل کشی می‌بیند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی همواره سیاست ددمنشانه در قبال صاحبان اصلی سرزمین یعنی فلسطینان در پیش گرفته است، افزود: آنچه غیر طبیعی است، اینکه بسیاری از اوقات محافل بین‌المللی در قبال جنایت‌های این رژیم اشغالگر سکوت اختیار کرده و جنایت‌های آن را محکوم نمی‌کنند لذا ما تصویب این قطعنامه‌ها را حرکتی در جهت صحیح می‌دانیم و توجه بیشتر محافل بین‌المللی به جنایت‌های این رژیم را خواستاریم.

این رهبر برجسته حزب الله لبنان جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس را بیشمار خواند و با تاکید بر لزوم پایان دادن به نقض حقوق بشر از سوی صهیونیست‌ها بویژه کشتار بی رحمانه کودکان، زنان و سالخوردگان گفت: گرچه انتظار صدور قطعنامه‌های مهم‌تر و الزام آور را داشتیم ولی در عین حال تصویب این قطعنامه را امری مثبت می‌دانیم.

وی با بیان اینکه قطعنامه‌های اجلاس عمومی سازمان ملل غیر الزام آور هستند، بر لزوم صدور قطعنامه‌هایی در شورای امنیت در محکومیت جنایت‌های صهیونیست‌ها تاکید کرد و افزود: جنایت‌های رژیم صهیونیستی نه تنها آرامش و امنیت منطقه خاورمیانه را تهدید می‌کند بلکه امنیت همه جهان را با چالش مواجه می‌کند و حقوق بشر را نقض می‌کنند.

حب الله با تاکید بر لزوم ایستادگی ملت‌های عربی و مسلمان در کنار ملت و مقاومت فلسطین گفت: ملت‌های مسلمان و عرب باید نه تنها آرمان فلسطین را قضیه محوری و اساسی خود بدانند بلکه بایستی با همه ملت‌هایی که در معرض تهدیدات رژیم صهیونیستی قرار دارند،‌ همدل و منسجم شوند.

وی با انتقاد از عدم تحرک جدی سران کشورهای عربی در حمایت از قدس شریف گفت: کشورهای عربی نباید به محکوم کردن و سخن راندن بسنده کننده بلکه وقت آن رسیده که به صورت جدی موضعی عملی و جدی در قبال مسجد الأقصی اتخاذ کنند و جلوی حماقت‌ها و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را بگیرند.

این نماینده برجسته حزب الله لبنان در پارلمان بر لزوم اتحاد کشورهای عربی و اسلامی و نشاندن صهیونیست‌ها سر جای خود و جلوگیری از زیاده‌ خواهی‌های آنان علیه ملت فلسطین و ملت لبنان و سایر ملت‌های منطقه تاکید کرد و افزود:‌اتحاد ملت‌های عربی و اسلامی می‌تواند به پیروزی نهایی و شکست صهیونیسم منجر شود. 

نظر شما :