دو کویتی متهم به جاسوسی آزاد شدند

۲۷ آذر ۱۳۹۰ | ۱۸:۲۱ کد : ۱۸۹۵۸ سرخط اخبار
دو کویتی متهم به جاسوسی در ایران شب گذشته آزاد و به کشورشان بازگشتند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الوطن چاپ کویت،این دو کویتی حدود یک ماه پیش به اتهام فعالیت جاسوسی در شهر آبادان بازداشت شدند.

امیر کویت دستور داده بود برای انتقال دو کویتی بازداشتی در آبادان، یک فروند هواپیمای اختصاصی به این فرودگاه این شهر اعزام شود.

این دو کویتی پس از آزادی در آبادان، به مجدی الظفیری سفیر کویت در تهران تحویل داده شدند.

مقامات کویتی مدعی اند این دو نفر خبرنگار بوده و برای تهیه برنامه تلویزیونی به آبادان آماده بودند اما مقامات ایرانی می گویند این دو کویتی قوانین کشورمان را رعایت نکرده اند و قصد داشتند فعالیت های جاسوسی انجام دهند.

"عادل الیحیی" یکی از این دو کویتی متهم به جاسوسی پس از آزادی و در فرودگاه کویت گفت که مقامات ایرانی با آنها تعامل خوبی داشته اند.

البته برخی رسانه های کویتی گفته اند که هواپیمای اختصاصی کویت شهروندان این کشور را از فرودگاه اهواز به کشورشان برگردانده است.
"شیخ صباح" وزیر خارجه کویت هم در مراسم استقبال از دو کویتی آزاد شده در این کشور از مقامات ایرانی به دلیل پذیرش آزادی این دو نفر، تشکر و قدردانی کرد.

مقامات کویتی بارها تاکنون شهروندانی از ایران را در این کشور، به فعالیت های جاسوسی متهم کرده و مجازات های سنگینی مانند اعدام و حبس ابد را برای آنها صادر کرده اند.

نظر شما :