پروژه 1 میلیارد دلاری جنگ سایبری ایران

۲۷ آذر ۱۳۹۰ | ۱۸:۲۸ کد : ۱۸۹۵۹ سرخط اخبار
یک روزنامه اسراییلی در گزارشی مدعی شد که ایران اخیرا یک پروژه یک میلیارد دلاری برای تقویت توان جنگ سایبری خود تعریف کرده است .

به گزارش عصر ایران روزنامه اسراییلی جروزالم پست با طرح این ادعا نوشته است که هدف این پروژه تقویت توان دفاعی و تهاجمی سایبری ایران و نیز به استخدام درآوردن کارشناسان برجسته حوزه سایبر را شامل می شود.

جروزالم پست در ادامه می نویسد ایران در ماه های گذشته مواجه با حملات سازمان یافته سایبری علیه تاسیسات هسته ای و نظامی خود بوده است .

بر اساس این گزارش اسراییل نیز اخیرا یک واحد جنگ سایبری در ارتش خود راه انداخته است که اهدافی مشابه با اهداف واحد جنگ سایبری ایران دارد.

جروزالم پست در ادامه به طرح این ادعای شبکه اسپانیایی زبان " یونی ویژن " پرداخته که بر اساس آن ادعا شده اخیرا دیپلمات های ایرانی و ونزوئلایی در مورد انجام حملات سایبری علیه اهدافی در آمریکا از جمله نیروگاه های هسته ای این کشور گفتگوهایی داشته اند .

این گزارش روزنامه اسراییلی در حالی مطرح می شود که روز پنج شنبه نیز مدیر گوگل در گفتگو با شبکه تلویزیونی " سی ان ان " آمریکا با اشاره به این موضوع که ایرانی ها قابلیت و استعداد بالایی در جنگ سایبری دارند مدعی شد که ایران از این لحاظ یک تهدید جدی برای امنیت سایبری در جهان است .

" اریک اشمیت " به سی ان ان گفت :‌"  ایرانی‌ها به تازگی توانستند از طریق هک هوشمندانه، کنترل رفت و آمد اطلاعات اینترنتی را به دست بگیرند . هیچ کس به درستی نتوانست بفهمد آنها چگونه این کار را کردند. آنها به دلایلی که به درستی برای ما روشن نیست، به طرز غیرمنتظره‌ای در جنگ سایبری با استعداد هستند  بنابراین به وضوح ایرانی‌ها در آینده، تهدیدی برای امنیت سایبری به شمار خواهند رفت."

مدیر گوگل در ادامه خاطر نشان کرده است  که همیشه این نگرانی وجود دارد که ایرانی‌ها به نحوی به نرم‌افزارهای کدگذاری شده، نفوذ کرده باشند.

نظر شما :