دعوای چاوز و اوباما بر سر رابطه با ایران

۲۹ آذر ۱۳۹۰ | ۱۷:۱۹ کد : ۱۸۹۶۳۰۷ سرخط اخبار
پس از انتشار مصاحبه اخیر اوباما با یک روزنامه ونزوئلایی که در آن انتقاداتی درباره رابطه دولت ونزوئلا با ایران و کوبا مطرح شده است ، هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا به شدت نسبت به اظهارات اوباما انتقاد کرد.

به گزارش عصر ایران روزنامه " ال یونیورسال " ونزوئلا روز دوشنبه متن مصاحبه خود با باراک اوباما را منتشر کرده است که در آن رییس جمهوری آمریکا  رابطه دولت کاراکاس با دولت های ایران و کوبا را زیر سوال برده است .

اوباما در این مصاحبه گفته است :‌" ملت ونزوئلا ملتی پر افتخار است ... آمریکا هیچ تمایلی برای مداخله در روابط خارجی ونزوئلا ندارد  هر چند که به باور من روابط دولت ونزوئلا با ایران و کوبا هیچ نفعی برای ونزوئلا و مردمش ندارد. "

اوباما افزوده است :‌"‌ دیر یا زود مردم ونزوئلا تصمیم خواهند گرفت که رابطه با کشوری که در انزوای بین المللی بوده و ناقض صریح حقوق بشر است و به طور مستمر از تروریسم بین المللی حمایت می کند چه نفعی می تواند برای آنها داشته باشد ."

چاوز در پاسخ به این اظهارات اوباما گفت :‌"‌ اوباما ، سرت به کار خودت باشد مرد . بهتر است به موضوع اداره کشور خودت تمرکز کنی که این روزها غرق در فاجعه است . سعی نکن برای رای جمع کردن به ونزوئلا حمله کنی ."

چاوز افزود :‌" اوباما تو یک حقه بازی ... برو از سیاهان کشور خودت بپرس که برای آنها چه کار کرده ای  ؟ برو از مردم آفریقا بپرس که تو را به خاطر رنگ پوستت و اینکه پدرت آفریقایی بوده ، باور کردند . تو یک آفریقایی تباری اما امروز مایه شرمندگی آنها شده ای ."

نظر شما :