در جلسه سه ساعته صالحی با نمایندگان مجلس چه گذشت

۳۰ آذر ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۲ کد : ۱۸۹۶۳۴۰ سرخط اخبار

وزیر امورخارجه روز سه شنبه به مدت 3 ساعت با نمایندگان مجلس گفت و گو کرد.

به گزارش خبرآنلاین، اعضای کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه ای 3 ساعته با وزیر امور خارجه و معاونان وی در خصوص تحولات منطقه و اقدامات اخیر دستگاه سیاست خارجه به بحث و گفتگو پرداختند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این جلسه درباره روابط با عربستان و سفر وزیر اطلاعات به این کشور گفت: این سفر درخصوص مذاکرات مسائل امنیتی منطقه و تلاش برای یافتن راه حل مناسب و منطبق بر منافع دوجانبه بود.

محمد کرمی راد عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره جزئیات این جلسه به خانه ملت گفت: در ادامه دیدارهای اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با مسئولان وزارت خارجه، آقای صالحی به همراه معاونان خود در جلسه امروز این کمیسیون حضور پیدا کردند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر امور خارجه گزارش مفصلی را درباره تحولات و مسائل منطقه­ای مطرح کرد و معاونان وی نیز به تناسب، نسبت به نوع ماموریت و مسئولیت های محوله توضیحاتی را ارائه کردند.

وی بیان کرد: همچنین در جلسه امروز وزیر خارجه به معرفی موارد انتصابی در این وزارتخانه همچون آقای عراقچی و یکی دیگر از مسئولان که در جلسه حضور داشتند، پرداخت.

پرویز سروری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی با وزیر امور خارجه به مهر گفت: در این جلسه که بعداظهر امروز تشکیل شد نمایندگان انتقاد خود را نسبت به برخی سفرهای وزیر خارجه مطرح کردند که وزیر نیز نسبت به این انتقادات پاسخ گو بود.

رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص مباحث مطرح شده در این جلسه گفت: جلسات مشترک کمیسیون امنیت ملی با وزیر امور خارجه چند وقت یکبار به میزبانی مجلس یا وزرات خارجه برگزار می شود و درآن نمایندگان سوالات و انتقادات خود را در خصوص عملکرد دستگاه دیپلماسی کشورمان و همچنین پیش نهادات خود را مطرح می کنند. 

نظر شما :