ولایتی به هند رفت

۳۰ آذر ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۳ کد : ۱۸۹۶۳۴۱ سرخط اخبار

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به هند سفر کرد.

 به گزارش خبرآنلاین علی اکبر ولایتی به دعوت رییس دانشگاه علیگر هند برای رونمایی از نسخه خطی نفیس نهج البلاغه متعلق به قرن ششم در هند به این کشور سفر کرده است.

بنا بر خبری که ایرنا منتشر کرد علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل عصر امروز با حامد انصاری معاون رییس جمهوری هند در دهلی نو دیدار و درباره روابط دیرینه دوکشور ایران و هند و تحولات منقطه تبادل نظر کرد.

ولایتی در این دیدار ضمن اشاره به بیداری اسلامی و تاثیر آن در منطقه برلزوم همکاری بیشتر دو کشور ایران و هند تاکید کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در این دیدار با اشاره به موقعیت ژئوپلتیک افغانستان ، 'کنفرانس بن 2' و خروج نیروهایی آمریکایی از عراق خواستار بازنگری و گسترش همکاری های منطقه ای بین دو کشور ایران و هند شد.

وی با توجه به اشتراکات فرهنگی و تمدنی دو کشور اظهار داشت: ایران و هند می توانند نقش موثر و تعیین کننده ای در برقراری صلح ، امنیت و توسعه کشورهای منطقه داشته باشند.

حامد انصاری معاون رییس جمهوری هند نیز ضمن تایید موارد مطرح شده، گفت: ما در یک منطقه زندگی می کنیم و هرگونه ناامنی منافع منطقه ای را به خطر می اندازد و باید در جهت صلح و ثبات منطقه ای تلاش کنیم.

حامد انصاری معاون رییس جمهوری هند همچنین پذیرش دعوت رییس دانشگاه علیگر هند از سوی علی اکبر ولایتی را به عنوان یک گام سازنده در توسعه روابط فرهنگی دو کشور قلمداد کرد. 

نظر شما :