خبرسازی علیه شهید مغنیه و حسن نصرالله

۲۸ آذر ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۷ کد : ۱۸۹۹۶ سرخط اخبار
به گزارش شیعه آنلاین، طی چند روز اخیر خبری در برخی رسانه های معلوم الحال عرب زبان منتشر شده که به وضوح می توان هدف از انتشار آن را فهمید.

این خبر توسط سایت های وابسته به جریان ضد مقاومت منتشر شده و در آن ادعا شده که شهید «معاد مغنیه» فرمانده نظامی حزب الله لبنان در یک سال آخر عمر خود به سید «حسن نصرالله» دبیرکل این حزب خیانت کرد و به تنهایی طرح ترور «رفیق حریری» نخست وزیر پیشین لبنان را ریخت.

این خبر در ادامه مدعی شد که پس از اجرای طرح ترور، «عماد مغنیه» لو رفت و از همین رو توسط نیروهای امنیتی وابسته به سازمان اطلاعات و امنیت سوریه ترور شد.

خبر سایت های وابسته به جریان ضد مقاومت همچنین یکی دیگر از علل ترور «عماد مغنیه» را نفوذ وی در «گردان چهارم سازمان امنیت سوریه» که فرماندهی آن بر عهده «ماهر أسد» برادر «بشار أسد» است، عنوان کرد.

دروغ دیگر این سایت های خبری که بر دروغ بودن این خبر تأکید می کند این است که می نویسند: سید «حسن نصرالله» چند هفته پیش زنان حزب الله را فراخوانده و درباره اختلاف خود با «عماد مغنیه» سخن گفت.

این سایت ها همچنین مدعی شدند که حزب الله اکنون با مشکل بی سابقه ای مواجه شده و آن ناتوانی بخش نظامی این حزب در مقابله با نیروهای اشغالگر در جنوب لبنان است.

سایت های وابسته به جریان ضد مقاومت در ادامه مدعی شدند که حزب الله طی چند ماه اخیر با مشکل مالی مواجه شده و بودجه سالانه 350 میلیون دلاری ایران به حزب الله – بر اساس اطلاعات بدست آمده توسط سازمان اطلاعات فرانسه – حدود یک چهارم کاهش یافته از همین رو نیروهای خود و هوادارانش در جنوب لبنان را به کشت خشخاش برای تولید مواد مخدر تشویق کرده است.

با نگاهی گذرا می توان به اهداف پلید انتشار چنین خبری پی برد که عبارت است از: 1- القای وجود اختلاف میان مقامات ارشد حزب الله لبنان. 2- ایجاد اختلاف میان سوریه و حزب الله لبنان و تحریک هواداران حزب الله علیه حکومت سوریه. 3- جوسازی علیه حزب الله تا این حزب را وادار کنند از خود واکنش نشان دهد.

نظر شما :