محاکمه سیف الاسلام در طرابلس

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۶:۲۳ کد : ۱۹۰۱۴۱۶ سرخط اخبار
 
معاون رئیس شورای محلی شهر بنغازی لیبی ضمن توصیف برخی شبه نظامیان این کشور به انقلابی نما به تشریح اوضاع کنونی این کشور پس از سرنگونی رژیم معمر قذافی پرداخت.

به گزارش مهر ونیس الدرسی درباره شرایط کنونی لیبی پس از سرنگونی رژیم معمر قذافی گفت : با وجود مشکلات فراوانی که در مقابل ما وجود دارد، روند ثابتی را طی می کنیم.

معاون رئیس شورای محلی بنغازی افزود: ما به دنبال پاسداری از دستاوردهای انقلاب هستیم و مردم لیبی به طور جدی اهداف خود را دنبال می کنند و سعی دارند مایه مباهات جهانیان شوند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات ما فراوان است و با توجه به تعداد کم جمعیت، باید تلاشهایمان را برای موفقیت انقلاب و محافظت از دستاوردهای آن دوچندان کنیم.

الدرسی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس موسسان این کشور که قرار است از 19 تا 23 ژوئن آینده برگزار شود بیان کرد: روند انتخابات از ده روز قبل آغاز شده است و فردا پایان می یابد.

معاون رئیس شورای محلی بنغازی خاطرنشان کرد: تعداد اعضای کنگره ملی لیبی(مجلس موسسان قانون اساسی) دویست نفر است که وظیفه آن تدوین قانون اساسی است.

وی درباره برخی اخبار مربوط به حضور خمیس قذافی یکی از فرزندان دیکتاتور مقتول لیبی در حدفاصل ترهونه و بنی ولید بیان کرد: این اخبار صحت ندارد و دار و دسته قذافی دیگری نمی توانند کاری از پیش ببرند.

معاون رئیس شورای محلی بنغازی بیان کرد: برخی افراد وابسته به قذافی تحت تعقیب هستند، با این حال وابستگان و فرزندان قذافی نمی توانند گزندی به انقلاب لیبی برسانند.

الدرسی درباره محاکمه سیف الاسلام یکی دیگر از فرزندان قذافی که در اوباری در جنوب لیبی دستگیر شد اظهار داشت : انشاء الله محاکمه وی در طرابلس برگزار خواهد شد.

معاون رئیس شورای محلی بنغازی با اشاره به درگیری های اخیر در طرابلس و حمله شبه نظامیان به یک مقر دولتی در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود گفت : این گونه اقدامات حالت فردی دارد.

وی افزود: این حوادث را شبه انقلابیون ایجاد کردند، زیرا انقلابیون واقعی بر پاسداری از انقلاب و اهداف متعالی آن توجه خاصی دارند.

شایان ذکر است که مردم لیبی در هفده فوریه 2011 علیه نظام دیکتاتوری معمر قذافی قیام کردند که شروع این قیام از شهر بنغازی بود که در ادامه به دیگر شهرها سرایت کرد. معمر قذافی پس از اینکه در مقابل خواست مردمش ایستاد .در نهایت شهر به شهر تسلیم شد تا اینکه سرانجام به دست شبه نظامیان کشته شد. 

با وجود مدت زیادی از سرنگونی رژیم معمر قذافی، شورای انتقالی هنوز نتوانسته است بر مشکلاتی همچون وجود بی رویه سلاح و ایجاد ثبات کامل فائق آید این در حالی است که انتخابات مجلس موسسان این کشور قرار است در ماه ژوئن برگزار شود. یکی از مشکلات مهمی در لیبی وجود دارد نبود ساختارهای حزبی و تشکیلات سیاسی و مدنی است، زیرا معمر قذافی مانع شکل گیری تشکلات خاصی شد.

نظر شما :