سنای آمریکا به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۶:۲۹ کد : ۱۹۰۱۴۱۷ سرخط اخبار

در آستانه مذاکرات ایران و ۱+۵ در بغداد، سنای آمریکا در حال بررسی بسته جدید تحریم‌های نفتی و اقتصادی علیه ایران است.

به گزارش فارس به نقل از شبکه پرس‌تی‌وی، "هری رید" رهبر دموکرات سنای آمریکا در نظر دارد امروز پنجشنبه از سنا درخواست کند تا لایحه تحریم‌های نفتی و اقتصادی علیه ایران را تصویب کنند که این لایحه در واقع بازنویسی نسخه‌ای از تحریم‌هایی است که در ماه فوریه سال جاری میلادی توسط کمیته بانکداری سنای آمریکا به تصویب درآمد.

لایحه تحریم‌ها علیه ایران توسط هری رید در ماه مارس سال جاری میلادی به سنا فرستاده شد اما این لایحه به دلیل مخالفت برخی از جمهوری‌خواهان به تصویب نرسید زیرا جمهوری‌خواهان خواستار اعمال اصلاحاتی در خصوص تحریم‌ها علیه شرکت‌هایی که تجارت با ایران را ادامه می‌دهند، شده بودند.

لایحه‌ای جدید سنا به طور خاص بانک‌های خارجی که معاملات نفت ملی ایران را اداره می‌کنند و همچنین شرکت‌های نفتی را هدف می‌گیرد و همچنین شامل اقداماتی می‌شود تا دور زدن تحریم‌های موجود علیه ایران را برای شرکت‌ها و کشورهایی که با ایران تعامل دارند، غیرممکن کند.

این لایحه  از دولت "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد تا بیمه کنندگان محموله‌های نفتی ایران را تحریم کند.

یکی از مشاوران دموکراتیک آمریکا می‌گوید که این لایحه بازبینی شده از حمایت شدید لابی صیهونیستی "آیپک" برخوردار است.

مجلس نمایندگان آمریکا نسخه این بسته تحریم‌های جدید را به تصویب درآورده است اگر سنا نیز با آن موافقت کند، سپس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا باید در خصوص چگونگی رفع اختلافات خود در این زمینه با یکدیگر به توافق برسند.

این اقدام سنا در آستانه گفت‌وگوهای آتی ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در بغداد که قرار است در 3 خردادماه برگزار شود، صورت گرفته است.

آمریکا، اسرائیل و برخی از همپیمانان آنها تهران را به دنبال کردن اهداف تسلیحاتی در برنامه انرژی هسته‌ای اش متهم کرده‌اند و آمریکا و اتحادیه اروپا به منظور افزایش فشارها علیه ایران، اخیراً تحریم‌های مالی و نفتی علیه ایران تحمیل کرده‌اند.

آمریکا و همپیمانان این کشور در حالی ایران را به دنبال کردن برنامه تسلیحاتی هسته‌ای متهم می‌کنند که ایران یکی از اعضای پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای "ان‌پی‌تی" است و بارها تأکید کرده که برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای دارد.
 

نظر شما :