صادرات پتروشیمی ایران کاهش یافت

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۶ کد : ۱۹۰۱۴۵۷ سرخط اخبار
 
رویترز به نقل از منابع آگاه خود مدعی شد میزان صادرات پتروشیمی ایران طی دو هفته اخیر به شدت کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز منابع آگاه تجاری اعلام کردند ، میزان صادرات پتروشیمی ایران در دو هفته گذشته به علت اینکه شرکتهای کشتی رانی قادر به یافتن پوشش بیمه ای مورد نیاز خود نیستند بیش از 90 درصد کاهش داشته است .

تحریمهای اتحادیه اروپا بر ضد ایران عامل اصلی این مساله اعلام شده است . بر اساس این گزارش اتحادیه اروپا قصد دارد از ابتدای جولای تحریمهای جدیدی را بر ضد صنعت نفت ایران اعمال کند .

بر این اساس اریک نیکولای کارشناس ارشد انرژی تاکید کرد تحریمهای اعمال شده بر ضد صنعت پتروشیمی ایران می تواند بر ضد نفت خام نیز اتخاذ شود ولی من فکر می کنم تاثیر این تحریمها بر صنعت نفت ایران به بزرگی صنعت پتروشیمی نخواهد بود .

این گزارش افزود تحریمهای اتحادیه اروپا بر ضد شرکتهای بیمه و کشتیرانی که خدمات مورد نیاز ایران را تامین کنند از ابتدای ماه می اعمال شده است . حدود 90 درصد ناوگان کشتی رانی جهان که البته با ایران نیز همکاری می کنند تحت پوشش خدمات بیمه ای موسسه بین المللی پی اند آی هستند .

یک مقام آگاه در سنگاپور تاکید کرد ، تا کنون شرکتهای کشتی رانی بین المللی نتوانسته اند پوشش بیمه ای مورد نیاز خود را پیدا کنند و این مساله موجب کاهش 90 درصدی صادرات پتروشیمی ایران شده است . . این در حالی است که عبدالحسین بیات معاون وزیر نفت ایران تاکید کرده است تحریمهای اروپا تاثیری بر صادرات پتروشیمی ایران نداشته است . منابع آگاه اعلام کردند چین تنها مشتری محصولات پتروشیمی ایران در ماه جاری میلادی بوده است . شرکتهای چینی هنوز می توانند پوشش بیمه ای مورد نیاز برای حمل محموله های ایران را پیدا کنند .

منابع دیپلماتیک از تلاش لندن برای به تاخیر افتادن تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا به مدت شش ماه خبر می دهند تا از افزایش چشمگیر قیمت نفت جلوگیری شود .

نظر شما :