ادعای مامور سابق سیا در مورد بن‌لادن

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۲۰:۵۸ کد : ۱۹۰۱۵۲۵ سرخط اخبار

مأمور سابق سازمان سیا فاش کرد که بن لادن در سال 2006 و بر اثر بیماری از دنیا رفته است و عملیات روز 2 می سال گذشته برای کشتن وی عملیاتی نمایشی بوده و آمریکا نقشی در کشتن وی نداشته است.

به گزارش فارس، "برکان یاشار" از سیاستمداران برجسته ترکیه و مأمور سابق سرویس جاسوسی آمریکا (سیا) فاش کرد که اسامه بن لادن به مرگ طبیعی از دنیا رفته و آمریکا در کشتن وی نقشی نداشته است.

وی که با شبکه "یک" تلویزیون روسیه گفت‌وگو می‌کرد، هنگامی که درباره مرگ بن لادن در روز "دوم می" سال گذشته سئوال شد، موارد عجیبی را فاش کرد و گفت: حتی اگر تمام مردم دنیا مرگ وی را باور کنند من نمی‌توانم چنین موضوعی را باور کنم زیرا من شخصا سه فرد چچنی به نام های "محمود"، "سامی" و "ایوب" را می‌شناختم که محافظ وی بودند و تا پایان عمر نیز از بن لادن جدا نمی‌شدند.

وی در ادامه اظهاراتش این گونه ادعا کرد: من روز 26 جون 2006 را به خوبی به یاد دارم، روزی که هفت نفر از جمله یک انگلیسی و یک آمریکایی به پناهگاه بن لادن رفتند ولی جنازه وی را که بر اثر بیماری از پا در آمده بود در آنجا پیدا کردند و پس از آن همین سه محافظ چچنی بودند که وی را غسل داده و به خاک سپردند.

یاشار در ادامه اظهار داشت: فقط همین سه محافظ چچنی جسد بن لادن را تشییع کرده و بنا بر خواست وی جسد او را در کوه‌های مرزی بین پاکستان و افغانستان دفن کردند و آمریکایی‌ها نیز بعدها بدون درگیری محل دفن وی را یافتند و جنازه بن لادن را از خاک بیرون کشیدند.

وی با اشاره به حمله آمریکا به محل اختفای بن لادن گفت: حال پس از یافتن جسد بن لادن، آمریکایی‌ها نیاز داشتند تا به مردم خود اینگونه نشان دهند که کشتن بن لادن بر اساس فناوری‌های سرویس‌های امنیتی آمریکا و همچنین کنترل مرحله به مرحله این عملیات، صورت گرفته و آن را پیروزی بزرگی برای آمریکا جلوه دهند.

این مأمور سابق سازمان سیا گفت: من نخستین کسی بودم که در یک کنفرانس در نوامر 2008 در واشنگن تاریخ مرگ وی را اعلام کردم و این نقطه آغاز پیگیری تماس‌های من از سوی آمریکا بود.

وی با اشاره به دستگیری سامی یکی از سه محافظ چچنی بن لادن توسط سیا گفت: من اعتقاد دارم چون وی قبل از اینکه اعلام شود بن لادن کشته شده است دستگیر شده، به احتمال زیاد سامی محل دفن بن لادن را برای آمریکایی‌ها فاش کرده است.

برکان افزود: نخستین بار در سپتامبر 1992 در خانه‌ای دو طبقه در شهر "گریزنی" کشور "چچن" با اسامه بن لادن ملاقات کردم که در طبقه بالای این خانه خانواده رئیس جمهور سابق گرجستان زندگی می‌کردند.

وی اشاره کرد که بعد از این سفر، مردم چچن در حلقه یاران بن لادن ظاهر شدند اما آن‌ها هیچ‌گاه به طور مستقیم در بمب گذاری‌های تروریستی دست نداشتند.

برکان در ادامه افزود: مردم چچن بنابرخواست خود بن لادن از وی محافظت می‌کردند زیرا بن لادن به طور کامل به آن‌ها اعتماد داشت و می‌دانست که آن‌ها هرگز به وی خیانت نمی‌کنند.

( ۲ )

نظر شما :