وزیر دفاع اتریش:

اقدام نظامی علیه ایران منطقه را به آتش می‌کشد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۷:۳۳ کد : ۱۹۰۱۵۶۳ سرخط اخبار

وزیر دفاع اتریش در گفت وگو با یکی از روزنامه‌های این کشور با انتقاد از سیاستهای رژیم صهیونیستی در برابر ایران و غیر قابل تحمل خواندن وزیر خارجه این رژیم، درباره پیامدهای حمله نظامی به ایران هشدار داد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه اتریشی "پرسه"، "نوربرت دارابوس" وزیر دفاع اتریش در اظهاراتی با انتقاد شدید از "آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه اسرائیل وسیاست‌های وی، نسبت به پیامدهای غیر قابل کنترل اقدام به حمله به ایران هشدار داد.

دارابوس در پاسخ به این پرسش که شما حدود ۵ سال پیش استقرار سپر موشکی آمریکا در شرق اروپا را اقدامی تحریک آمیز و غیر ضروری ارزیابی کردید آیا طی این سالها نظر شما تغییر نکرده است گفت: نظر من تغییر نکرده است. این مهم است که روسیه نیز در این امر دخالت داده شود.

وزیر دفاع اتریش در ادامه درباره تهدیدات اسرائیل علیه ایران و ادعاهای این رژیم مبنی بر حمله نظامی علیه تاسیسات اتمی ایران گفت: «تهدیدهای اسرائیل علیه ایران غیر ضروری است. حمله اسرائیل علیه ایران منجر به برافروختن آتشی بزرگ درکل منطقه می‌شود که دیگر قابل کنترل نخواهد بود.»

وزیر دفاع اتریش در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه به طور کلی سیاست‌های اسرائیل به سختی برای وی قابل درک است همچنین گفت: « لیبرمن به نظر من غیر قابل تحمل شده است. اسرائیل ظاهرا مسئله دشمنان خود از جمله ایران و فلسطین را بیش از حد مورد توجه قرار می‌دهد تا توجه افکار عمومی را از مسائل اجتماعی داخلی خود منحرف کند.»

 

وی همچنین در اره کمک مالی این کشور پس از خروج نظامی نیروهای پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) به افغانستان گفت: « آمریکا از ما خواسته بود تا پس از سال ۲۰۱۴ مبلغ ۱۰ میلیون یورو به این کشور کمک کنیم که با پرداخت ۶ میلیون یورو موافقت شده است. البته سفیر آمریکا ۲۰ میلیون یورو درخواست کرده بود اما نظر دولت آمریکا همان ۱۰ میلیون یورو بود.»




نظر شما :