افشاگری یک ژنرال ترک در مورد اردوغان

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۲۳:۱۱ کد : ۱۹۰۱۵۸۵ سرخط اخبار

مهر - تکذیب ترور مقامات سوری و انتقاد یک ژنرال ترک از سیاست خارجی کابینه فعلی ترکیه مبنی بر اینکه اردوغان درصدد تجزیه خاورمیانه است از آخرین اخبار سوریه به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، "عماد حسن تورکمانی" معاون رئیس جمهور سوریه، اخبار شبکه های تلویزیونی العربیه و الجزیره مبنی بر ترور برخی مقامات سیاسی و امنیتی سوریه را تکذیب کرد.

وی خاطرنشان کرد: اخبار این رسانه ها بی پایه و اساس است و جار و جنجال تبلیغاتی بیش نیست. در همین راستا "محمد ابراهیم الشعار" وزیر کشور سوریه در گفتگو با تلویزیون رسمی این کشور خبر ترور خود را تکذیب کرد.

الشعار با بیان اینکه این شایعات با هدف ناآرام کردن اوضاع و بازی با عواطف مردم منتشر می شود گفت: ای کاش کسانی که الجزیره را مورد حمایت مالی قرار می دهند تا چنین اخبار کذبی را منتشر کند تنها 500 دلار در ماه به فلسطینی های ساکن قدس کمک می کردند تا خانه خود را در برابر یهودی سازی این شهر حفظ کند.

در همین حال "داود راجحه" وزیر دفاع سوریه اعلام کرد که اخبار ترور مقامات سوری بی پایه و اساس است و بیانگر شکست و ناکامی گروه های تروریستی و حامیان مالی و تبلیغاتی آنها در سوریه است.

"ترکر ارتورک" یک ژنرال ترک نیز ضمن انتقاد از سیاست های ضد سوری کابینه "رجب طیب اردوغان" اظهار داشت که حزب عدالت و توسعه به رهبری اردوغان منشاء صدور تروریسم به کشورهای همسایه است.

وی در ادامه گفت: حزب عدالت و توسعه سیاست مبتنی بر تجزیه طلبی را در پیش گرفته است و سیاست خارجی دولت فعلی ترکیه به عاملی برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در این کشور و کشورهای همسایه تبدیل شده است.

این ژنرال ترک افزود: دولت ترکیه درصدد تجزیه خاورمیانه بر اساس نگاه طائفه ای و مذهبی است و این سیاست به نفع ترکیه و خاورمیانه نیست.

نظر شما :