پانه‌تا: کاهش بودجه پنتاگون فاجعه است

۰۸ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۱ کد : ۱۹۰۲۰۰۴ اخبار اصلی

فارس نوشت:

"لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری "ای بی سی" ضمن هشدار درباره اینکه صدور مجوز کنگره برای اعمال کاهش بیش از 500 میلیارد دلاری از هزینه های دفاعی آمریکا که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است از اول ژانویه سال آتی میلادی اجرایی شوند، برای امنیت ملی آمریکا مصیبت بار خواهد بود، از قانونگذاران آمریکایی خواست تا این پول را به وزارت دفاع بازگردانند.

اجرای این کاهش های هزینه ای در توافق بدهی و بودجه دو حزب جمهوریخواه و دموکرات نتیجه گیری شد؛ توافقی که به کاخ سفید اجازه داد تا سقف بدهی را افزایش دهد؛ از آن زمان تاکنون جمهوریخواهان حاضر در کنگره آمریکا درصدد مدیریت تلاش برای ممانعت از اجرای کاهش 1.2 تریلیون دلاری بودجه نظامی پنتاگون که سهم وزارت دفاع آمریکا در توافقنامه بدهی است، بوده اند؛ کاهش بودجه ای که شامل برنامه های غیرنظامی داخلی نیز می شود.

وزیر دفاع آمریکا در این رابطه ضمن اشاره با اینکه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مجبور است در تلاش ها برای رسیدن به مسنولیت مالی نقش ایفا کند، درباره صدور مجوز برای کاهش بودجه نظامی آمریکا هشدار داد؛ کاهش بودجه ای که قرار است در نتیجه ناکامی سال گذشته میلادی دولت و کنگره در رسیدن به توافق کاهش کسری بودجه کشور اجرایی خواهد شد.

پانتا اعلام کرد: من فکر می کنم که هم جمهوریخواهان و هم دموکرات ها باید وارد عمل شوند و سران دو حزب باید این امر را تائید کنند که اگر توقیف (بودجه نظامی پنتاگون) صورت بگیرد، این امر هم برای امنیت ملی و برای بسیاری از برنامه های بسیار با اهمیت داخلی ما "فاجعه آمیز" خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه افزود: آنها (جمهوریخواهان و دموکرات ها) این مسئولیت را بر عهده دارند که دور هم جمع شوند و بودجه لازم برای ممانعت از اجرای این توقیف را بگیرند؛ این آن چیزی است که آنها باید در شرایط فعلی روی آن کار کنند.

پانتا با اشاره به اینکه وزارت دفاع آمریکا در کاهش هزینه ها با هدف کمک به دولت فدرال و کاستن از کسری بودجه و بدهی در حال رشد این کشور کوشا بوده است، گفت: ما بودجه ای را ارائه کرده ایم که فکر می کنیم که نه تنها هدف صرفه جویی را تامین می کند بلکه آنچه بیشتر اهمیت دارد این است که این بودجه پیشنهادی ما از بودجه دفاع ملی این کشور نیز قاطعانه دفاع می کند.



نظر شما :