افزایش جنگ تبلیغاتی علیه ایران

۲۵ تیر ۱۳۹۱ | ۱۶:۱۶ کد : ۱۹۰۴۱۵۶ سرخط اخبار

همزمان با تعیین زمان برگزاری نشست معاونین جلیلی و اشتون موج تبلیغات در جهت اعمال فشار بر ایران در جهت تحریم ها ادامه دارد.

به گزارش فارس، سوم مرداد باقری و اشمیت در خصوص چگونگی کم کردن اختلافات بین ایران و 1+5 به دیدار و گفت وگو خواهند پرداخت.

هر چند در پایان گفت‌و‌گوهای مسکو طرفین توافق کردند که نشست معاونان پس از برگزاری نشست کارشناسان در استانبول برگزار شود، اما تصمیم برگزاری گفت‌وگوهای باقری و اشمیت در پی توافقات اولیه در نشست استانبول گرفته شده است.

بر این اساس بود که مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که معاونین جلیلی و اشتون قصد دارند تا در نشست استانبول در خصوص راه‌های کم کردن اختلاف بین ایران و1+5 به بحث و گفت‌وگو بپردازند.

پس از اعلام زمان برگزاری نشست معاونین موج تبلیغات علیه ایران در جهت افزایش تحریم‌های آمریکا نیز افزایش پیدا کرده است.

هم زمان با اعمال تحریم‌های فرا قطعنامه‌ای اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران از 11 تیرماه موج تبلیغاتی نیز به کمک تحریم‌ها آمده است تا شرایط را برای ایران در افکار جهانی بدتر جلوه کند، اما نکته جالب در این بین این است که این تبلیغات عموما از سوی دو کشور آمریکا و انگلیس است و به نظر می‌رسد موضوع ایران دغدغه اصلی این دو کشور به شمار می‌رود، اما نکته دیگر این است که برخی کشورهای پشت پرده در ترغیب غرب برای اعمال فشار روی ایران بر سر موضوع هسته‌ای نقش بسزایی دارند از جمله برخی کشورهای عربی خلیج فارس، این کشورها در این جهت همراه و همپای رژیم صهیونیستی گام برمی‌دارند و اجازه نمی‌دهند لحظه‌ای کشورهای غربی به خصوص آمریکا تهدید ایران را به زعم این کشورها فراموش کنند.

حضور ایرانی قدرتمند در منطقه خاورمیانه به خصوص خلیج فارس بزرگترین دغدغه و ترس این کشورها به شمار می رود و آنها ترجیح می دهند برای جلوگیری از این امر دست به هر اقدامی بزنند و دست به دامن کشورهای غربی و آمریکا شوند.

شاید بتوان گفت که یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن موضوع هسته‌ای ایران با وجود همکاری ایران در جهت شفاف سازی فعالیت‌هایش در 3 مرحله گفت‌وگوهای گذشته استانبول2، بغداد و مسکو ، سنگ اندازی و جو سازی‌های آشکار و پنهان برخی

کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی است.




نظر شما :