هدف اصلی غرب در پرونده هسته ای ایران

۲۵ تیر ۱۳۹۱ | ۲۳:۵۵ کد : ۱۹۰۴۱۶۶ سرخط اخبار

معاون دبیرشورای عالی امنیت ملی، مقابلـه بـا الگو شدن ایران را هدف اصلی پرونده هسته ای بیان کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای باقری امـروز در همایش بزرگ مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان  در مرکز همایشهای بین المللی دفترتبلیغات اسلامی قم بـا اشاره بـه کـاربرد فنآوری هسته ای در بخش های پزشکی ، کشاورزی ، برق و صنایع مختلف موضوع پرونده ای هسته ای را دشمنی غرب با پیشرفت جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود : در پرونده هسته ای مسئله چند سانتریوفوژ و غنی سازی نیست بلکه مقابله با الگو شدن ایران است ،‌ ایرانی که در سایه مقاومت پیشرفت کرده است.

او با اشاره به استفاده هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران از ابعاد حقوقی، فنی و سیاسی موضوع هسته ای گفت : در این پرونده موضوع استفاده از حق مسلم هسته ای دیگر مطرح نیست بلکه موضوع استفاده از حق مسلم پیشرفت و توسعه است.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان بـا اشاره بـه حوادث از ابتـدای انقلاب اسلامی و فشارهـای مختلف وتوطئه های دشمنان نظام را بمنظور توقف پیشرفت های نظام دانست افزود: درطول این مقاطع پس از همه این ناکامی ها دشمن با تهاجم همه جانبه به مردم بعنوان آخرین گزینه بدنبال توقف نظام است که تاکنون نیز با این حربه هم بجایی نرسیدند.

باقری بـا اشاره بـه تـوقف 15 مـاهه مذاکرات هسته ای از سرگیری مذاکرات را در امسال را با رویکرد جدید، از پیروزی های جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود : در مذاکرات بهمن 89 غربی ها حتی حاضر به پذیرفتن حقوق هسته ای ما در هیچ چارچوبی نبودند اما در مذاکرات استانبول امسال نه تنها پذیرفتند در مورد مسائل غیرهسته ای مذاکره شود بلکه حقوق هسته ای ایران در چارچوب ان پی تی را نیز پذیرفتند و این از پیروزی های نظام در مقابله با غربی ها بود .

وی در ادامه عملیاتی کردن این دستاوردها در صحنه بین المللی را از اهداف مذاکرات اخیر برشمرد و افزود : ما در بغداد پیشنهادهایی را مطرح کردیم که از نگاه طرف مقابل مبهم اما در مذاکرات مسکو این پیشنهادات تشریح شد لکن مقرر گردید در نشستهای کارشناسان این پیشنهادها بصورت مبسوط بررسی شود.

معاون دبیرشورای عالی امنیت ملی ، نشست 96 ساعته کـارشناسان در استانبول را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در این نشست همه سووالات طرف مقابل پاسخ داده شد و جمهوری اسلامی ایران با منطق قوی در عرصه سیاسی این موضوع را دنبال خواهد کرد .

وزیر اطلاعات هم در این همایش گفت : دشمن بدنبال احیای مجدد فتنه  است.

حجت الاسلام مصلحی باتشریح شرایط سیاسی و اجتماعی کشور به تلاش دشمن برای طراحی و ایجاد فتنه ای همچون فتنه 88 در کشور خبر داد و افـزود :  دشمن این بـار قصد دارد در قالب بحران اجتماعی به فتنه انگیزی دست بزند  و راهبرد آنها برای این توطئه ناکارآمد نشان دادن نظام،القای شکاف میان مردم و حاکمیت ، بزرگ نمایی مشکلات و ترسیم چشم انداز تیره و تار از کشور است.

مصلحی با اشاره به سیطره  اطلاعاتی سربازن گمنام امام زمان بـر فعـالیت های دشمن در جامعه و همچنین فضای سایبری گفت: دستگاه های اطلاعاتی ما همواره شیطنت ها را رصد می کند و اجازه نمی دهد کشور به مشکل برخورد کند.

گردهمایی بزرگ مبلغان هرسال در آستانه ماه مبارک رمضان و با هدف آشنایی مبلغان با مسائل مهم روز  و نیازهای تبلیغی جامعه برگزار می شود.


نظر شما :