جنس تحریم ها تغییر کرده است

۲۵ تیر ۱۳۹۱ | ۲۳:۵۷ کد : ۱۹۰۴۱۶۷ سرخط اخبار

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگرچه کشور همیشه با تحریم مواجه بوده، اما جنس تحریم های جدید با گذشته متفاوت است.   
 
به گزارش ایرنا،'مهدی غضنفری' روز یکشنبه در 'گردهمایی بزرگ مبلغان در قم' افزود: دشمنان در گذشته در برخی تاسیسات مدرن، پیشرفته، سنگین و سرمایه گذاری، کشور ما را تحریم کرده بودند، اما امروز این تحریم ها به نقاط حساس و شریان های اصلی کشور رسیده است.

وی ادامه داد: آنان در دور جدید به دنبال این هستند که هر موضوع حساسی را که برای مردم اهمیت دارد، مورد حمله و تحریم قرار دهند و در این زمینه هم هیچ محدودیتی قایل نیستند.

غضنفری تاکید کرد: باید با در نظر گرفتن وضعیت جدید در باره شرایط جاری قضاوت کنیم تا دچار خطا و بی انصافی نشویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، از تشکیل 'کمیته مقاومت' در دولت خبر داد و ابراز امیدواری کرد، کشور با درایت از این مقطع عبور کند و دشمنان باردیگر دچار یاس و ناامیدی شوند.

غضنفری همچنین با بیان اینکه دولت حامی بخش خصوصی است،افزود:بخشی از وظایفی که بخش خصوصی پیش از این براحتی انجام می داد، بخاطر تحریم ها دچار اشکال شده و دولت مجبور به مداخله است، لذا کار دولت هم در این زمینه سنگین شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت، مسیر واردات را ساده سازی کرده است، گفت: در زمان حاضر ذخایر فراوانی در کشور وجود دارد و نگرانی در زمینه تامین نیاز بازار نداریم.

غضنفری با بیان اینکه برای واردات، اولویت ها را مد نظر داریم، اظهار داشت: اولویت اول واردات ما، کالاهای اساسی و پس از آن دارو، بذر، کود، سم و مواد اولیه کارخانجات است.

وی در عین حال، اطلاع رسانی صحیح به مردم، مدیریت انتظارات و توقعات، جلوگیری از مخدوش شدن اعتماد مردم را از مهمترین سیاست های پیش روی دولت ذکر کرد.

غضنفری ادامه داد: مردم باید بدانند که خدمتگزاران آنان در دولت، صادقانه در حال تلاش اند و در این مسیر نیز لحظه ای غفلت نمی کنند.

گردهمایی بزرگ مبلغان، روز شنبه با حضور علما، فضلا و روحانیون مبلغ اعزامی ماه مبارک رمضان و جمعی از مسوولان از جمله وزیر اطلاعات و معاون شورای عالی امنیت ملی برگزار شد.

به گفته حجت الاسلام'موسوی' مدیرکل اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، امسال بیش از شش هزار نفر مبلغ از طرف این دفتر به سراسر کشور اعزام می شوند.


نظر شما :