ولایتی: ایران از سوریه دفاع می‌‌کند

۲۷ تیر ۱۳۹۱ | ۱۹:۴۵ کد : ۱۹۰۴۲۵۹ سرخط اخبار

ولایتی با تاکید بر اینکه دولت سوریه دولت قانونی و حکومت مشروع در این کشور است، گفت:‌ اگر مخالفان صحبتی دارند باید به صورت مسالمت‌آمیز با دولت سوریه به مذاکره بنشینند.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری ظهر سه‌شنبه در حاشیه کنفرانس علمی بین‌المللی پیرامون جنبش غیرمتعهدها درباره پیشنهاد ایران برای برگزاری جلسه‌ای با معارضان سوری گفت: دولت سوریه دولت قانونی این کشور است و تلاشش در جهت اصلاحات است و طبیعتا گام‌هایی را در این راستا برداشته است. برخی از مخالفان مزدوران بیگانه بوده و مردم بی‌گناه سوریه را می‌کشند تا سیاست آمریکا، اروپا، اسراییل و برخی کشورهای منطقه را اجرا کنند که سیاست آن‌ها بر این مسیر قرار گرفته است که حکومت سوریه را ساقط کرده و خط مقاومت در برابر صهیونیست‌ها را بشکنند و هدف اصلی آن‌ها این است نه ایجاد دموکراسی نیست.

او ادامه داد: اگر هدف مخالفان دولت سوریه این باشد، در این صورت جمهوری اسلامی از سوریه به عنوان یک حلقه اساسی از زنجیره مقاومت در برابر صهیونیست‌ها دفاع می‌‌کند ضمن این که حتما طرفدار ایجاد اصلاحات درسوریه هم است. آن چه که قطعی است حکومت سوریه یک حکومت مشروع است و اگر مخالفان صحبتی دارند به صورت مسالمت‌آمیز به مذاکره بنشینند. باید اصلاحات به سمتی سیر کند که سوریه آینده بهتری داشته باشد.

ولایتی در پاسخ به سوال دیگری درباره برگزاری اجلاس سران غیرمتعهد‌ها در تهران گفت: ما از شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهد‌ها توقع داریم که یک بازنگری در ساختار داشته باشد که یکی از مسائل اصلی تشکیل دبیرخانه دائم است، از سوی دیگر باید در این اجلاس در جهت ایجاد یک تحول محتوایی در اهداف جنبش مذاکراتی انجام شود زیرا با توجه به تحولات دنیا، فروپاشی شوروی و بیداری اسلامی که همه جهان را فراگرفته است باید جنبش خود را با این شرایط مطابق کند و از سوی دیگر با توجه به این که بخشی مهمی از این جنبش‌ها را کشورهای مسلمان تشکیل داده و جهان به سمت چند قطبی حرکت می‌کند باید نقش خود را در آینده جهان تعریف کرده و به سمت آن حرکت کنیم.


نظر شما :