امریکا ٢٩ مقام سوری را در لیست سیاه قرار داد

۲۹ تیر ۱۳۹۱ | ۰۱:۳۶ کد : ۱۹۰۴۳۳۳ سرخط اخبار

وزارت خزانه داری آمریکا از تشدید تحریم‌ها علیه 29 مقام ارشد و 6 شرکت در سوریه خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "مارکت واچ"، وزارت خزانه داری آمریکا امروز چهارشنبه از تشدید تحریم‌ها علیه سوریه خبر داد و اعلام کرد که این تحریم‌ها، 29 مقام ارشد دولت سوریه،‌ 5 شرکت مرتبط با سازمان دولتی مسئول تولید و تحویل تسلیحات و موشک‌های غیرمتعارف و همچنین شرکت متعلق به "رامی مخلوف" دوست صمیمی "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه را هدف می‌گیرند.

بر اساس این خبر، 29 مقام سوری که هدف این تحریم‌ها قرار گرفته‌اند شامل وزرای مالی، وزیر دادگستری و رئیس بانک مرکزی سوریه می‌شوند.

در ادامه خبر منتشر شده در این پایگاه تحلیلی آمده است که بر این اساس، هرگونه دارایی احتمالی افراد و یا نهادهای تحریم شده سوریه در آمریکا مسدود خواهد شد و در عین حال اشخاص و شرکت‌های آمریکایی از معامله با این افراد و نهادهای سوری منع می‌شوند.

خبر تشدید تحریم‌های ضدسوری توسط وزارت خزانه داری آمریکا در شرایطی گزارش می‌شود که وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا اخیرا دور شانزدهم تحریم‌های این اتحادیه را علیه چندین وزارتخانه و شرکت و شخصیت سوری تحمیل کرده است؛ این تحریم‌ها علیه رئیس جمهوری سوریه و 6 وزارتخانه دولتی به همراه شرکت‌ها و یک شخصیت سوری را هدف قرار داده‌اند. 

نظر شما :