روایت مشاور عمر سلیمان از علت مرگ وی

۲۹ تیر ۱۳۹۱ | ۲۰:۱۵ کد : ۱۹۰۴۳۷۹ سرخط اخبار

مشاور عمر سلیمان، جانشین حسنی مبارک، رئیس جمهوری مصر با بیان اینکه همه چیز به خوبی پیش می‌رفت و حال سلیمان خوب بود، گفت که مرگ وی یکباره رخ داد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع، "حسین کمال"، مشاور و معاون عمر سلیمان، رئیس سابق دستگاه اطلاعات حسنی مبارک در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز درباره علت مرگ سلیمان گفت که همه چیز یکباره روی داد.

حسین کمال توضیح داد که وضعیت جسمانی سلیمان خوب بود و او در وضعیت رضایت بخشی قرار داشت و او برای ادامه درمان به آمریکا سفر کرده بود که یکباره همه چیز بطور ناگهانی تغییر کرد.

مشاور و معاون سلیمان بیش از این درباره علت مرگ معاون حسنی مبارک توضیح نداد، اما پیشتر خبرگزاری‌ها از مرگ سلیمان تحت عمل قلب خبر داده بودند.

اما به دنبال انتشار خبر مرگ سلیمان، "عصام العریان"، نایب رئیس حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون گفت که عمر سلیمان با مرگ خود اسرار بسیاری را با خود به گور برد.

این درحالی است که شورای عالی نظامی مصر اعلام کرد که ضمن انتقال جسد عمر سلیمان به قاهره، برای وی مراسم تشییع برگزار می‌کند.

منابع آگاه در گفت‌وگو با یوم السابع نیز اعلام کردند که به محض رسیدن جنازه عمر سلیمان به مصر برای وی مراسم نظامی برگزار خواهد شد.

اما هواداران سلیمان دولت آمریکا را به مرگ سلیمان متهم و تاکید کرده‌اند و می‌گویند، کاخ سفید مخالف به قدرت رسیدن سلیمان در مصر بود و می‌خواست به هر طریق ممکن از وی خلاص شود.

هواداران سلیمان هم اکنون با تجمع مقابل سفارت آمریکا در قاهره خواهان اخراج سفیر این کشور از مصر هستند.




نظر شما :