حضور ماهر اسد در تشییع راجحه و شوکت

۳۰ تیر ۱۳۹۱ | ۱۹:۳۳ کد : ۱۹۰۴۴۰۶ سرخط اخبار

حمایت روسیه از طرح پیشنهادی پاکستان درباره تمدید ماموریت ناظران بین المللی برای 45 روز دیگر و حضور معاون رئیس جمهوری و ماهر اسد در مراسم تشییع قربانیان انفجار تروریستی سازمان امنیت ملی از مهمترین اخبار سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه روسیا الیوم ، "گنادی گاتیلوف" گفت : ما از طرح پاکستان برای تمدید ماموریت صلحبانان سازمان ملل به مدت 45 روز دیگر حمایت می کنیم، زیرا در تهیه آن مشارکت داشته ایم.

وی همچنین در صفحه تویتر خود در واکنش به اتهامات سوزان رایس نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل که روسیه و چین را مسئول ادامه خونریزی در سوریه خوانده است، با منافقانه خواندن موضع آمریکایی ها درباره سوریه افزود: آمریکایی ها اقدامی برای تشویق مخالفان برای رایزنی با نظام سوریه انجام نداده اند.

شایان ذکر است که روسیه طرح تمدید ماموریت ناظران برای مدت سه ماه را مطرح کرده بود که این طرح مورد تصویب قرار نگرفت.

از سوی دیگر "کریل کوکتیچ" کارشناس امور خاورمیانه به روسیا الیوم گفت: کوفی عنان فرصت پیدا خواهد کرد که به فعالیتش ادامه دهد.

وی افزود: واشنگتن در حال حاضر آماده عملیات نظامی نیست و درباره ایجاد منطقه پرواز ممنوعه بر فراز سوریه نیز تردیدهای زیادی وجود دارد، زیرا سامانه دفاع هوایی سوریه قوی است.

از سوی دیگر شبکه المنار لبنان از مشارکت ماهر اسد و فاروق الشرع معاون رئیس جمهوری سوریه در مراسم تشییع داود راجحه وزیر دفاع و دیگر کشته شدگان انفجار تروریستی در نشست امنیت ملی سوریه خبر داد.

شبکه العربیه نیز از تقویت حضور ارتش عراق در مرز این کشور با سوریه خبر داد.

خبر دیگر اینکه الکساندر لوکاشویج سخنگوی وزارت خارجه روسیه تلاشهای آمریکا برای نادیده گرفتن شورای امنیت و اقدام یکجانبه علیه سوریه را نگران کننده دانست.

نظر شما :