کره شمالی هم ناآرام شد

۳۱ تیر ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۲ کد : ۱۹۰۴۴۴۵ سرخط اخبار
گزارش‌های تایید نشده حاکی از آن است که در پی درگیری مسلحانه در کره‌شمالی به دنبال برکناری رئیس ارتش این کشور، ده‌ها سرباز کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، بر طبق گزارش‌ها طی یک مناقشه بی‌سابقه در کره‌شمالی سربازان دولتی و محافظان شخصی ری یونگ هو، رئیس سابق ارتش کره‌شمالی با یکدیگر درگیری پیدا کردند که به دنبال این درگیری ساختمان‌های اطراف نیز هدف اصابت گلوله قرار گرفت.
گزارش‌ها در خصوص درگیری‌های مسلحانه در کره‌شمالی در حالی روز جمعه فاش شد که تلویزیون پیونگ یانگ تصاویر صدها سرباز یونیفورم پوش را نشان می‌داد که با اعلام خبر ارتقای کیم جونگ اون، به مقام "رهبر بزرگ" این کشور و "فرمانده کل قوا" در خیابان‌ها به جشن و پایکوبی می‌پردازند.
مشخص نشده که آیا در این درگیری مسلحانه که به هیچ وجه از سوی تلویزیون کره‌شمالی بازتاب پیدا نکرده، ری یونگ هو مجروح و یا کشته شده یا خیر.
تمرکز اصلی گزارش‌های خبری از سوی تلویزیون کره‌شمالی بر جشن‌های برگزار شده به مناسبت انتصاب کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی به عنوان فرمانده کل قوا بود.
با این حال یک منبع خبری عنوان داشت: این احتمال وجود دارد که ری یونگ هو در جریان درگیری مسلحانه به شدت مجروح شده و یا حتی جان خود را از دست داده باشد.
با وجود آنکه حکومت کره‌شمالی تاکید داشته که ری یونگ هو به سبب بیماری اجازه پیدا کرده تا از مقام خود کناره‌گیری کند اما هنوز علت دقیق کناره‌گیری وی از مقام ریاست ارتش مشخص نیست.
تحلیلگران در کره‌جنوبی تاکید می‌کنند که بدون تردید وی از دفتر خود اخراج شده و حتی احتمالا برای بیرون انداختن وی از دفتر از زور استفاده شده است.
روزنامه چوسون ایلبو - چاپ کره‌جنوبی - گزارش داد که مقام‌های دولتی این کشور گفته‌اند درگیری مسلحانه در کره‌شمالی هنگامی رخ داده که چوئه ریونگ هائه، مدیر دفتر سیاسی ارتش خلق کره‌شمالی تلاش کرده تا ری یونگ هو را دستگیر کند.مقام‌ها همچنین عنوان داشتند که مدیر دفتر سیاسی ارتش خلق کره‌شمالی دستور کیم جونگ اون را برای اخراج ری یونگ هو اجرا می‌کرده است.
جزئیات مربوط به این درگیری مسلحانه هنوز افشا نشده اما بر اساس یک گزارش طی این درگیری گلوله‌های فراوانی به اطراف شلیک شده و 36 سرباز حامی و مخالف ری یونگ هو کشته شده و بسیاری دیگر نیز مجروح شده‌اند.

نظر شما :