باراک : شاید به حزب الله حمله کنیم

۳۱ تیر ۱۳۹۱ | ۱۷:۲۰ کد : ۱۹۰۴۴۵۷ سرخط اخبار

وزیر دفاع اسراییل اعلام کرد که این رژیم در اندیشه اقدام نظامی احتمالی علیه حزب الله لبنان برای ممانعت از دست یابی این گروه شیعه لبنانی به موشک ها و سلاح های شیمیایی سوریه است.

به گزارش عصر ایران ایهود باراک در مصاحبه با شبکه 10 تلویزیون اسراییل با اعلام این مطلب گفت که به ارتش این رژیم دستور داده تا با گسترش فعالیت های اطلاعاتی خود آنچه را که برای انجام یک عملیات نظامی لازم است ، فراهم آورد.

باراک افزود: " وقتی که سرنگونی بشار اسد آغاز شود، فعالیت‌های اطلاعاتی خود را دوچندان می‌کنیم و با دیگر آژانس‌های اطلاعاتی نیز در تماس خواهیم بود."

وزیر دفاع اسراییل در ادامه افزود : " اسراییل در حال پیگیری احتمال انتقال محموله های تسلیحات پیشرفته از قبیل موشک های ضد هواپیما یا موشک های زمین به زمین از اسرائیل به حزب الله لبنان است. با این وجود احتمال دارد که اسلحه شیمایی هم از سوریه به لبنان انتقال داده شود.

گفتنی است طی روزهای گذشته ارتش اسرائیل در منطقه شمالی و به ویژه در مرز با سوریه آماده باش نظامی اعلام کرده است.

همچنین باراک روز پنج شنبه با لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا درباره اوضاع جاری سوریه تلفنی گفتگو کرد . گفته می شود در این گفتگو باراک به همتای آمریکایی خود هشدار داده که در صورت
احساس خطر تل آویو ممکن است به ذخائر سلاح های شیمیایی سوریه حمله کند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار این خبر نوشته است که آمریکا در جریان سفر اخیر مشاور امنیت ملی اوباما به اسراییل در این باره به تل آویو هشدار داده و گفته است حمله نظامی اسراییل علیه سوریه می تواند اعراب را به حمایت از اسد و مخالفت با اسراییل بسیج کند.


نظر شما :