حمله شدیداللحن بان کی مون به تل‌آویو

۱۴ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۸ کد : ۱۹۰۵۰۷۹ سرخط اخبار

دبیرکل سازمان ملل متحد با حمله شدید اللحن به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم با کودکان فلسطینی در زندان های خود بدرفتاری کرده و آن را شکنجه می کند.
 
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری"سما"، "بان کی مون" در یادداشتی که دفتر سازمان ملل در بیروت منتشر کرد، تاکید کرد که اسرائیل با کودکان اسیر فلسطینی بدرفتاری می کند و آنها را در سلول های انفرادی قرار داده و شکنجه می کند.

وی افزود که اشغالگری وضعیتی است که از لحاظ سیاسی، اقتصادی و اخلاقی غیرقابل قبول است.

بان کی مون در یادداشت خود به سازمان ملل گفت که کودکان فلسطینی بازداشتی در زندان های اسرائیل با بدرفتاری، آزار جسمی، اهانت لفظی ، تهدید و حبس انفرادی مواجه هستند و این رفتارها تا حد شکنجه می رسد.

تل آویو تجاوزات شهرک نشینان علیه فلسطینیان را نادیده می گیرد

وی با اشاره به سیاست های تبعیض نژادی اسرائیل علیه فلسطینیان اظهار داشت که در قدس اشغالی تنها 13 درصد از اراضی قدس شرقی برای ساخت و سازهای فلسطینیان اختصاص داده شده است در حالی که 35 درصد اراضی این شهر با ساخت و سازهای شهرک نشین ها احاطه شده است.

بان کی مون افزود که مسئولان اسرائیلی مابین سال های 1967 تا 2011 اقدام به تخریب بیش از 500 ساختمان متعلق به فلسطینیان کردند و مجوز اقامت حدود 14 هزار فلسطینی ساکن قدس را مابین سال های 1967 و اواخر 2011 لغو کرده اند.

در یادداشت  بان کی مون آمده است که مسئولان اسرائیلی حدود 40 درصد اراضی کرانه باختری را به منظور اسکان اسرائیلی ها مصادره کرده و قانون بین المللی را نقض کرده اند و همچنان ساکنان فلسطینی از تبعیض به نفع شهرک نشینان اسرائیلی رنج می برند.

به گفته بان کی مون شهرک سازی در سال 2011 در مقایسه با سال 2010 به نسبت 20 درصد افزایش داشته است.

دبیرکل سازمان ملل همچنین تاکید کرد که اسرائیل در اجرای قانون در قبال خشونت شهرک نشینان و تصرف مایملک فلسطینیان از سوی این شهرک نشینان شانه خالی می کند به گونه ای که تعداد حملات شهرک نشینان در سال 2011 حدود 30 درصد افزایش داشته است.

سکوت در قبال محاصره غزه جایز نیست

بان کی مون درباره محاصره غزه نیز تصریح کرد: محاصره تحمیلی اسرائیل بر غزه مجازات گروهی علیه ساکنان غیرنظامی است که سکوت در قبال آن ممکن نیست و این مسئله نقض آشکار تعهدات و قوانین بین المللی از سوی اسرائیل است.

وی افزود که این محاصره پیامدهای اقتصادی و اجتماعی نگران کننده ای در برداشته است.

کلید واژه ها: شهرک اسرائیل شهرک نشینان کی مون نشینان فلسطینیان محاصره


نظر شما :