بازداشت دختر یکی از رهبران مخالف بحرینی

۱۴ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۶:۱۶ کد : ۱۹۰۵۰۹۰ سرخط اخبار

ایرنا نوشت:

این افراد ساعاتی پس از آنکه نیروهای امنیتی بحرین برای متفرق کردن معترضان شرکت کننده در تظاهراتی گلوله های گاز اشک آور شلیک کردند، بازداشت شدند.

فعالان مدافع حقوق بشر بحرین خاطر نشان کردند که دست کم 45 نفر شامگاه پنجشنبه درجریان عملیات نیروهای امنیتی برای برهم زدن سه تظاهرات جداگانه در سراسر این کشور، زخمی شدند.

'محمد المسقطی' رییس انجمن جوانان مدافع حقوق بشر بحرین اظهار داشت که زیبت الخواجه صبح روز جمعه زمانی که قصد داشت به صورت انفرادی در خیابانی در نزدیکی شهر منامه تحصن کند، بازداشت شد.

زینب دختر عبدالهادی الخواجه چهره سرشناس شیعی بحرینی در جریان ناآرامی های این کشور است که چندی پیش به اعتصاب غذای سه ماهه خود پس از جلب توجهات به موضوع فعالان در بند بحرینی، پایان داد.

المسقطی در تماسی تلفنی به خبرگزاری رویترز گفت: زینب در اعتراضات شرکت کرد و سپس قصد داشت به طور انفرادی تحصن کند که در همان زمان بازداشت شد.

زینب الخواجه در ماه آوریل نیز به دلیل تلاش برای برپایی تظاهرات در منامه پایتخت بحرین بازداشت شد. وی در ماه مه به تحمل یک ماه حبس و پرداخت 200 دینار (530 دلار) جریمه به اتهام توهین به یک کارمند دولتی محکوم شد.

محمد الجیشی وکیل مدافع زینب الخواجه گفت: من هنوز موفق نشده ام که دقیقا کشف کنم که اتهامات علیه وی چه بوده است.

کلید واژه ها: الخواجه بازداشت بحرین


نظر شما :