اسرائیل برای حمله به ایران نیازی به اجازه آمریکا ندارد

۱۵ مرداد ۱۳۹۱ | ۲۰:۵۱ کد : ۱۹۰۵۱۵۸ سرخط اخبار

وزیر دفاع سابق آمریکا با اشاره به عدم تاثیرگذاری تحریم ها علیه ایران، گفت لازم نیست اسرائیل برای حمله به ایران، آمریکا را مطلع کند.
به گزارش فارس، دونالد رامسفلد در گفت وگو با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت: با نظر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره ناکارآمدی تحریم ها علیه ایران موافق هستم و معتقدم اسرائیلی ها باید برای متوقف کردن ایران هر کاری می توانند انجام دهند.

طبق این گزارش، برخلاف لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا که در تلاش است سیاستمداران ارشد و مقامات امنیتی اسرائیلی را به عدم حمله علیه تاسیسات هسته ای ایران متقاعد کند، ظاهرا دونالد رامسفلد، سلف او، مایل به اقدام نظامی است.

از این رو بود که او در این مصاحبه مدعی شد: نظر نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره اینکه تحریم ها در طولانی مدت موثر نخواهند بود، صحیح است.

رامسفلد با طرح این ادعا که "اطلاعات اسرائیل درباره ایران عالی است"، افزود: اینکه می گویند حمله به تاسیسات هسته ای ایران به هیچ نتیجه ای منجر نمی شود، اشتباه است.  وی در این باره اضافه کرد: معتقد نیستم که اسرائیل باید همه تاسیسات هسته ای ایران را تخریب کند. ایران کشوری پیچیده است و ایرانی ها سایت های خود را در اعماق زمین پنهان کرده اند. اما مطمئنم اسرائیلی ها دقیقا می دانند ایرانی ها چه چیزهایی دارند.

وزیر دفاع سابق آمریکا مدعی شد: تنها کاری که لازم است اسرائیلی ها انجام دهند، این است که برنامه هسته ای ایران را به تعویق اندازند. لازم نیست آنها تاسیسات هسته ای ایران را مانند آنچه در عراق و سوریه انجام دادند، صد در صد نابود کنند.

دونالد رامسفلد در بخش دیگری از مصاحبه خود با فاکس نیوز با انتقاد از درز اطلاعات از کاخ سفید گفت: اگر من از اعضاء کابینه اسرائیل بودم، درباره اقداماتی که می خواهم در قبال ایران انجام دهم، به دولت آمریکا مطلبی نمی گفتم. البته حدس من این است که با توجه به درز اطلاعات از کاخ سفید، نخست وزیر اسرائیل درباره اهداف و برنامه های خود به آمریکا چیزی نمی گوید.

کلید واژه ها: تاسیسات هسته ای ایران


نظر شما :