پیشنهاد رشوه نتانیاهو به عباس

۱۶ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۶:۳۹ کد : ۱۹۰۵۱۸۴ سرخط اخبار

با قوت گرفتن تصمیم رهبران فلسطین برای رفتن به سازمان ملل، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حاضر است در مقابل انصراف رهبران فلسطین از این تصمیم 50 اسیر فلسطینی را آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه عبری زبان معاریو در خبری نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده است که آماده است تا در مقابل انصراف رهبران فلسطین از رفتن به سازمان ملل 50 اسیر فلسطینی را آزاد کند.

این روزنامه نوشت: این اقدام نتانیاهو پس از آن بود که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که قصد دارد در ماه سپتامبر به سازمان ملل برود.

روزنامه معاریو همچنین آورده است که نتانیاهو نرفتن مسئولان فلسطین به سازمان ملل، دیدار با محمود عباس و از سرگیری مذاکرات دو جانبه را شروط خود برای آزادی 50 اسیر فلسطینی قرار داده است.

بنا به نوشته روزنامه معاریو، طرف فلسطینی با این پیشنهاد رژیم صهیونیستی مخالفت کرده است.

همچنین نتانیاهو متعهد شده که در صورت موافقت رهبران فلسطین با این پیشنهاد سایر اسیران فلسطینی را به طور تدریجی آزاد و با ورود سلاح برای نیروهای امنیتی فلسطین موافقت کند.

روزنامه معاریو در ادامه نوشت که این پیشنهاد رژیم صهیونیستی شامل آزادی اجساد 100 تن از شهدای فلسطینی است.

این در حالی است که به رغم مخالفت طرف فلسطین با این پیشنهاد دو طرف توافق کرده اند که دیدارهای خود را با نظارت تونی بلر، نماینده کمیته چهار جانبه صلح ادامه دهند و پیش بینی می شود نتانیاهو در این دیدار خواهان اتخاذ تدابیری برای ایجاد فضای اطمینان در فلسطین شود.

روزنامه معاریو همچنین نوشت که طرف فلسطینی همچنان بر توقف شهرک سازی ها در اراضی فلسطینی و بیت المقدس پافشاری می کند.

پیشتر نتانیاهو پیشنهاد داده بود که حاضر است 25 تن از 123 فلسطینی را که قبل از امضای معاهده اوسلو اسیر شده اند، آزاد کند اما این پیشنهاد توسط طرف فلسطینی رد شد.

کلید واژه ها: فلسطین نتانیاهو این پیشنهاد معاریو به سازمان ملل فلسطینی را اسیر رهبران رهبران فلسطین


نظر شما :