تقابل دیپلماتیک واشنگتن و تل‌آویو درباره ایران

۲۷ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۹:۰۲ کد : ۱۹۰۵۵۹۷ سرخط اخبار

یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به اظهارات متناقض مقامات رسمی واشنگتن و تل آویو نوشت که برنامه هسته ای ایران آمریکا و رژیم صهیونیستی را وارد تقابل دیپلماتیک می کند.
به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت پرتیراژترین روزنامه داخل سرزمین های اشغالی به نقل از «اورلی آزولای» خبرنگار خود در واشنگتن نوشت که آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد پرونده ایران در آستانه تقابل دیپلماتیک قرار دارند.

این رونامه در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «مایکل اورن» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا دیروز در گفت وگویی با خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به اظهارات مارتین دمپسی رئیس ستاد ارتش آمریکا که گفته بود اسرائیل به تنهایی قادر به حمله به ایران و توقف فعالیت های هسته ای این کشور نیست، گفت که عقب انداختن و مانع تراشی در روند برنامه اتمی ایران ولو به اندازه یک سال یا بیشتر از آن چیز کمی نیست، یک سال در اصطلاح اتفاقات سیاسی خاورمیانه زمان زیادی است، این در حالی است که دیپلماسی در رسیدن به اهداف مورد نظر موفق نشده است، به همین علت ما به نقطه عطف سرنوشت سازی رسیده ایم که باید تصمیم هایی را بگیریم.

این پایگاه خبری به نقل از سفیر اسرائیل در واشنگتن نوشت که در مدت یک یا دوسال در خاورمیانه ممکن است اتفاقات بسیار زیادی روی دهد، شما ببینید در یک سال اخیر در خاورمیانه چه اتفاقاتی روی داده است.

اورن افزود که در صورتی که تحریم های اقتصادی نتایح مورد نظر خود را به دست نیاورد، اسرائیل می تواند به ایران حمله نظامی کند.

آحارونوت نوشت که اظهارات دمپسی و اورن می تواند منبع چالش در مناسبات دو طرف باشد، چرا که اظهارات و ارزیابی های متناقضی نیز از سوی این دو طرف در مورد ایران در دوره اخیر منتشر شده است.

این روزنامه صهیونیستی در پایان نوشت که اظهارات دمپسی که از توانمندی های واقعی اسرائیل آگاه است، می تواند دلالت های مهم و خطرناکی داشته باشد.

کلید واژه ها: آمریکا اسرائیل


نظر شما :