مخالفان سوری:با القاعده هم پیمان می شویم

۲۷ مرداد ۱۳۹۱ | ۲۱:۰۵ کد : ۱۹۰۵۶۱۲ سرخط اخبار

مخالفان مسلح سوری که هم اکنون در حلب در حال درگیری با ارتش سوریه هستند اعلام کرد صورتی که غرب به خواسته های آن ها مبنی بر ارسال سلاح پاسخ ندهد، آن ها با القاعده هم پیمان خواهند شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه اماراتی الاتحاد، یکی از فرماندهان محلی مخالفان مسلح دولت سوریه که هم اکنون در مرکز حلب با نیروهای دولتی این کشور درگیر است در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: ما خواهان حضور القاعده در حلب و دیگر مناطق سوریه نیستیم اما در صورتی که غرب به خواسته های ما مبنی بر ارسال سلاح پاسخ ندهد با القاعده هم پیمان خواهیم شد و از آن ها خواهم خواست تا به ما کمک کند.

وی ادامه داد: ما خوب می دانیم در صورتی که القاعده وارد حلب شود بسیار زود اقدام به شست وشوی مغزی ساکنان حلب می کند و ظرف سه ماه حلب به پایگاهی برای آن ها تبدیل خواهد شد اما در صورتی که نیازهای ما برطرف نشود ما مجبور به این اقدام هستیم.

وی همچنین خواستار ایجاد منطقه ممنوع همانند آنچه که در لیبی رخ داد، شد تا مخالفان بتوانند درگیری های خود با ارتش سوریه را ساماندهی کنند.

پیشتر نیز گزارش هایی مبنی بر ورود افراد تندرو و القاعده از کشورهای همجوار به سوریه منتشر شده بود اما ناظران بین المللی سوریه عقیده دارند که القاعده در این کشور هنوز به یک نیروی منظم و تاثیرگذار تبدیل نشده است. 

کلید واژه ها: حلب القاعده سوریه


نظر شما :