نخستین بازتاب‌های سخنان رهبری در اجلاس عدم تعهد

۰۹ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۷:۴۵ کد : ۱۹۰۶۱۶۲ سرخط اخبار

در حالی که چندین دقیقه بیشتر از پایان سخنان مقام معظم رهبری در اقتتاحیه اجلاس سران نگذشته است، بازتاب های حضور سران کشور ها در ایران و همچنین نگاه ایران به این اجلاس در رسانه های گوناگون منتشر شده است.

به گزارش «تابناک»، یکی از مهمترین رسانه هایی که به بازتاب نشست امروز پرداخته، «یورو نیوز» است.

این روزنامه در تیتری ـ با توجه به نقش ایران در این اجلاس و در منطقه ـ نوشته است: ایران کشوری است که می تواند به عنوان ایجاد کننده صلح در جهان، نقش داشته باشد؛ نقشی که اتفاقا و به گزارش این رسانه اروپایی، بان کی مون از ایران درخواست کرده که آن را بر عهده گیرد.

نشریه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» نیز در واکنشی سریع، به انتقال بخشی از سخنان رهبر انقلاب در مراسم افتتاحیه این اجلاس پرداخته و نوشته است: رهبر روحانی ایران در سخنرانی خود گفته است که ما با تسلط قدرت های متجاور غربی همچون آمریکا بر سرنوشت جهانیان مخالفیم.

این نشریه همچنین در ادامه و به نقل از سخنرانی رهبر انقلاب آورده است: دنیا در حال انتقال به یک دوره جدید است و کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، باید نقش خود را در این نظم نوین جهانی ایفا کنند؛ جهانی که بر پایه حق مشارکت کشور ها و برابری شکل گرفته باشد.

«نیوز انترنشنال» هم درباره سخنان رهبر انقلاب نوشته است: رهبر انقلاب ایران بار دیگر تأکید کرد که ایران هیچ گاه به دنبال سلاح هسته ای نخواهد رفت و استفاده از سلاح کشتار جمعی و هسته ای، گناهی نابخشودنی است.

این رسانه همچنین نوشته است: در عین حال، رهبر انقلاب ایران تأکید کرد که ایران از برنامه صلح آمیز هسته ای خود دست نخواهد کشید.

نشریه «تایمز عمان» نیز همین بخش از سخنان مقام معظم رهبری را منتشر و بر سخنان ایشان، مبنی بر عدم تمایل ایران برای سلاح هسته ای تأکید کرده است.

«ایندپندنت» نیز همین خبر را با انتخاب این بخش از سخنان رهبر انقلاب منتشر کرده و نوشته است، این سیاست ایران بر خلاف ادعاهای کشورهای غربی است.

«میدل ایست آنلاین» نیز به سخنان رهبر انقلاب توجه ویژه نموده و سخنان ایشان را برجسته کرده است. «استار آنلاین» دیگر رسانه ای است که تا کنون به بازتاب سخنان رهبر انقلاب پرداخته است.

گلف نیوز اما به بخش دیگری از سخنان رهبر انقلاب اسلامی اشاره کرده و سخنان ایشان در مورد شورای امنیت ملل متحد را مورد توجه قرار داده است . این سایت خبری اماراتی نوشته است که آقای خامنه ای ساختار شورای امنیت را غیر عادلانه ، غیر عقلایی و غیر دموکراتیک دانسته و آن را نوعی دیکتاتوری شورای امنیت تلقی کرده اند.

کلید واژه ها: رهبر انقلاب


نظر شما :