مشاور نتانیاهو:

ایران تهدیدات آمریکا را جدی نمی گیرد

۱۲ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۱:۵۷ کد : ۱۹۰۶۳۲۹ سرخط اخبار

" تساهی هنگبی "مشاور نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که ایران تهدیدات آمریکا را جدی نمی گیرد.

به گزارش عصر ایران هنگبی با اشاره به این موضوع گفت که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا هرگز تهدیدی جدی به حمله نظامی، آن گونه که بتواند ایران را از دست یابی به سلاح اتمی بازدارد، مطرح نکرده است.

وی با دعوت مقامات آمریکا به نشان دادن جدیت و واقی نشان دادن تهدید نظامی علیه ایران ،سخنان اوباما درباره برنامه اتمی ایران را مبهم و بدون نظم منطقی خواند و افزود که به همین دلیل است که رهبران ایران این سخنان را جدی نمی گیرند.

هنگبی که حدود دو ماه پیش با استعفا از حزب کادیما (حزب اصلی مخالف )به حزب لیکود ( حزب حاکم) پیوسته است از افراد مورد اعتماد نتانیاهو بوده و پیشتر در پست هایی چون ریاست دستگاه نظارتی نخست وزیر بر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی وسرپرستی آژانس انرژی اتمی اسراییل فعالیت داشته است.

آمریکا و اسراییل در زمینه آنچه که خطر دست یابی ایران به سلاح هسته ای می خوانند اختلاف نظر دارند و با وجودی که دو طرف بر ضرورت بازداشتن ایران از تسلیح هسته ای اتفاق نظر دارند اما برآوردهای متفاوتی از بازه زمانی دست یابی ایران به سلاح هسته ای دارند و اسراییل تهدید ایران را بسیار جدی و نزدیک ارزیابی می کند.

جمهوری اسلامی ایران قویا تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای را رد کرده و این اتهام را در راستای دشمنی کشورهایی چون آمریکا و اسراییل با خود و نیز تلاش این کشورها برای مهار قدرت و افزایش فشار بر روی ایران می داند.

کلید واژه ها: اسراییل


نظر شما :