ارتش سوریه: 10 روزه حلب را می گیریم

۱۴ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۱:۴۸ کد : ۱۹۰۶۴۰۷ سرخط اخبار

یک مقام ارشد ارتش سوریه گفت نیروهای دولتی تا 10 روز دیگر کنترل شهر حلب را در دست خواهند گرفت.

به گزارش عصر ایران، یک سرتیپ در ارتش سوریه که بخشی از عملیات نظامی در شهر حلب را فرماندهی می کند به رادیو سوا آمریکا گفت: ارتش سوریه در 10 روز آینده می تواند کنترل شهر حلب را دوباره به دست بگیرد.

شهر حلب واقع در شمال سوریه، پیش از دمشق مهمترین شهر و پایتخت اقتصادی این کشور است. حلب حدود 40 کیلومتر با مرز ترکیه فاصله دارد. هم اکنون این شهر صحنه درگیری ها و زد و خوردهای شدید مسلحانه میان مخالفان و ارتش است.

این سرتیپ که نخواست نامش اعلام شود گفت: ارتش پس از آنکه توانست کنترل منطقه صلاح الدین را به دست بگیرد هم اکنون در آستانه به دست گرفتن کنترل منطقه سیف الدوله شهر حلب است. در مدت 10 روز، کنترل کامل شهر را به دست خواهیم گرفت.

وی افزود: بازگشت کنترل ارتش و دسترسی به این دو منطقه به دلیل جغرافیایی، بسیار سخت است ولی به دست گرفتن کنترل دیگر منطقه حلب راحت تر انجام خواهد شد.
 

مخالفان مسلح در شهر حلب در حال درگیری با ارتش - رویترز



این سرتیپ در ارتش سوریه اضافه کرد: سه هزار نیروی ارتش در همه مناطق حلب با هفت هزار تروریست به درگیری پرداختند. از ابتدای درگیری ها در حلب تاکنون دو هزار نفر از این تروریست ها کشته شده اند.

در همین ارتباط، یک سرهنگ ارتش سوریه هم گفت: منطقه صلاح الدین حلب هم اکنون تحت کنترل کامل ارتش است. یک سرهنگ دیگر ارتش سوریه که نخواست نامش اعلام شود هم اظهار داشت: بر بخش مرتفع منطقه سیف الدوله کنترل داریم و به دست آوردن کنترل بقیه این منطقه، آسان است.

یک سرتیپ ناظر بر عملیات ارتش سوریه در حلب هم گفت که نظامیان ارتش سوریه تنها به دو روز زمان برای به دست گرفتن کنترل کامل منطقه سیف الدوله نیاز دارند.

درهمین ارتباط، سخنگوی کمیته صلیب سرخ جهانی گفت که رئیس این کمیته امروز سه شنبه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دمشق دیدار کرد. این اقدام با هدف تسهیل ورود امدادگران صلیب سرخ به مناطق درگیری است.

چین نیز امروز سه شنبه اعلام کرد وضعیت در سوریه، در حال بدتر شدن است اما همچنان پکن با هر گونه دخالت نظامی خارجی در این کشور مخالف است.

"هونگ لی" سخنگوی وزارت خارجه چین در گزارش روزانه به خبرنگاران گفت: راه حل سیاسی همچنان تنها راه برای پایان بحران سوریه است. وضعیت در سوریه در حال بدتر شدن است.

کلید واژه ها: سوریه حلب ارتش سوریه


نظر شما :