توافق جدید ایران و هند برای دریافت پول نفت

۱۵ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۹:۴۲ کد : ۱۹۰۶۴۳۶ سرخط اخبار

وزیر نیرو از تصمیم ایران برای استفاده از منابع مالی حاصل از فروش نفت به هند برای اجرای پروژه هایی در ایران خبر داد و اعلام کرد: برای نهایی کردن این توافق، به زودی مذاکرات بیشتری با مقامات هند انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید نامجو در دیدار با رحمت بابا کلانف وزیر ایالتی منابع آب هند، گفت: با توجه به محدودیت هایی که در روابط بانکی برای ایران ایجاد شده، تصمیم ایران بر این است که با منابع مالی حاصل از فروش نفت به هند، ظرفیتی برای انجام پروژه ها در ایران به وجود آید.

این عضو کابینه دولت دهم با اعلام اینکه لیست طرح ها و پروژه هایی را آماده کرده و با خود به هند می آوریم، تصریح کرد: از این رو با تا با کمک شما پیمانکاران خوبی را انتخاب کنیم و با استفاده از فاینانس طرح هایی در ایران اجرا شود.
 
وزیر نیرو سفر به هند را از اولویت های کاری خود دانست و افزود: علاقه شخصی من به هند و ارتباط عمیق هند و ایران بسیار زیاد است و وظیفه ما مسئولان این است که تلاش کنیم اشتراک های فرهنگی دو کشور ظهور کند.
 
وی به حضور نخست وزیر هند در اجلاس غیرمتعهدها اشاره کرد و افزود: این حضور چشم انداز روابط دو کشور را بهبود بخشیده و سخنان نخست وزیر هند در اجلاس به ویژه در زمینه مسایل انرژی های تجدیدپذیر، در توسعه روابط دو کشور بسیار موثر است.
 
این مقام مسئول افکار مسئولان دو کشور ایران و هند را به هم نزدیک دانست و گفت: آمدن هیات هندی به ایران غنیمت است و باید از این فرصت، بیشترین استفاده را کرده و ارتباط ها را توسعه دهیم.

کلید واژه ها: هند


نظر شما :