اخراج نماینده مخالف پوتین از پارلمان روسیه

۲۵ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۰:۲۳ کد : ۱۹۰۶۸۵۹ سرخط اخبار

192120_672.jpgپارلمان روسیه عضویت یکی از مهمترین نمایندگان مخالف پوتین را لغو کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آلمان، اعضای پارلمان روسیه دیروز جمعه با انجام رای گیری، یکی از نمایندگان مخالف ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را از پارلمان اخراج کرد.

پارلمان روسیه با انجام رای گیری تصمیم گرفت "جنادی جودکوف" 56 ساله را با 291 رای مثبت مقابل 150 رای منفی اخراج کند. سه نماینده هم از مشارکت در رای گیری خودداری کردند.

مخالفان پوتین گفته اند امروز شنبه در مسکو تظاهرات بزرگی را برگزار خواهند کرد.

این نماینده اخراجی هم گفت این اقدام در راستای افزایش اقدامات کرملین علیه مخالفان صورت می گیرد. او همچنین رای گیری در پارلمان برای اخراج وی را "صوری و اقدامی شبیه به دوره استالین" در شوروی سابق تشبیه کرد.

جودکوف فبل از رای گیری گفته بود: هر آنچه که امروز در اینجا روی می دهد، رای گیری صوری و غیرقانونی است.  این یک انتقام گیری سیاسی و مجازات خارج از چارچوب دستگاه قضایی است. مشروعیت نمایندگی خود را از ملت و از دهها هزار نفر از رای دهندگان که به من رای دادند دریافت کرده ام و  تنها آنها می توانند درباره من به عنوان یک نماینده قضاوت کنند.

این نماینده اخراجی پارلمان روسیه افزود: اتهامات علیه من، بیهوده است.
جودکوف همچنین اسامی شماری از نمایندگان حامی پوتین در پارلمان را ارائه کرد و گفت که آنها به دلیل اداره فعالیت های بازرگانی محکوم هستند اما کسی اقدامی علیه آنها انجام نمی دهد.

با این اقدام پارلمان روسیه، مصونیت پارلمانی "جنادی جودکوف" نیز لغو شد. دلیل اعلام شده برای لغو عضویت وی در مجلس نمایندگان روسیه، مدیریت طرح های بازرگانی اعلام شده بود.

در روسیه، نمایندگان پارلمان حق ندارند هزمان شرکت ها یا فعالیت های بازرگانی را مدیریت کنند. مجازات این جرم به دو سال زندان می رسد.

سران مخالفان در روسیه هم گفته اند اخراج جودکوف از پارلمان تنها یک روز قبل از برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در شهر مسکو، این پیام را ارسال می کند که پوتین مصمم به خفه کردن مخالفان در دوره ریاست جمهوری جدید خود است.

آنها اضافه کردند که اقدامات علیه جودکوف بخشی از سیاه نمایی و تخریب چهره آنهاست.

قبل از این هم "الکسی نافالنی" از رهبران اعتراضات علیه پوتین به سرقت چوب از یک شرکت دولتی متهم شده بود . اثبات این اتهام در دادگاه می تواند برای وی ، 10 سال حبس به دنبال داشته باشد.

کلید واژه ها: روسیه پارلمان پوتین


نظر شما :