ساندی تلگراف مدعی شد:

نتانیاهو و اوباما امروز دیدار می کنند

۲۶ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۸:۱۹ کد : ۱۹۰۶۸۹۲ سرخط اخبار

هفته نامه «ساندی تلگراف» از دیدار غیرمنتظره رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر اسرائیل در روز یکشنبه (امروز) خبر داد؛ موضوعی که سخنگوی نتانیاهو صرفا با تکذیب زمان دیدار، انجام آن در آینده نزدیک را تلویحا تایید کرد.

به گزارش فارس، هفته نامه «ساندی تلگراف» گزارش داد، باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو امروز یکشنبه با یکدیگر دیدار می کنند. هر چند واشنگتن این خبر را تایید یا تکذیب نکرد، «مارک رگو»، سخنگوی نتانیاهو در گفت وگو با پایگاه خبری «عاروتص شوع» گفت، گزارش این روزنامه انگلیسی مبنی بر اینکه آنها یکشنبه دیدار می کنند، «درست» نیست. وی در پاسخ به این پرسش که آیا این دیدار در آینده نزدیک برگزار می شود، از اظهارنظر خودداری کرد.

در این مطلب آمده: قرار است این دیدار همزمان با اعزام هواپیماها و ناوهای جنگی 25 کشور به خلیج فارس به منظور برگزاری رزمایش سالانه انجام شود.

طبق این گزارش، اگر دیدار نتانیاهو و اوباما برگزار شود، به حفظ وجهه سیاسی هر دو آنها کمک می کند. در واقع، گفت وگوی مستقیم میان این دو می تواند اختلافات میان اسرائیل و آمریکا را تا پس از رقابت های انتخاباتی به تعویق یندازد.

بنیامین نتانیاهو پیشتر از دولت آمریکا خواسته بود خطوط قرمزی برای برنامه هسته ای ایران تعیین کند اما دولت اوباما درخواست اسرائیل را رد و اعلام کرد تعیین خطوط قرمز و ضر ب الاجل، آزادی عمل دولت برای مستقل عمل کردن را محدود می کند.

در این گزارش آمده: دیدار اوباما و نتانیاهو می تواند به حفظ وجهه رئیس جمهور آمریکا نیز کمک کند چراکه او پیشتر درخواست نتانیاهو برای دیدار را رد کرده بود. این نخستین باری بود که یک رئیس جمهور آمریکایی درخواست دیدار با یک نخست وزیری اسرائیلی را رد کرده است.

پس از آن بود که اوباما با انتقاد شدید آمریکایی های حامی اسرائیل و میت رامنی، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روبرو شد.

کلید واژه ها: نتانیاهو اوباما


نظر شما :