به منظور خارج کردن گروهک منافقین از فهرست سیاه انجام شد

پرداخت صدها هزار دلار رشوه به مقام های آمریکایی

۰۱ مهر ۱۳۹۱ | ۱۸:۵۱ کد : ۱۹۰۷۱۰۶ اخبار اصلی آمریکا
تلاش ها برای دفن تاریخچه گروهک منافقین در بمب گذاری و سوء قصد به جان تجار آمریکایی، سیاستمداران ایرانی و هزاران شهروند با تخصیص بودجه های کلان به اعضای کنگره آمریکا، گروه های لابی گری در واشینگتن و مقامات سابق با نفوذ انجام شده است.
پرداخت صدها هزار دلار رشوه به مقام های آمریکایی

دیپلماسی ایرانی : حمایت کنندگان از گروهک تروریستی منافقین، پس از مدت ها صرف هزینه های میلیون دلاری به عنوان اعانه برای تبلیغات سیاسی، لابی با گروه های مختلف در واشینگتن و پرداخت های مکرر به مقامات سابق دولت آمریکا در تلاش برای حذف نام این گروهک از فهرست سازمان های تروریستی آمریکا به موفقیت نسبی دست یافتند.

به گزارش روزنامه گاردین، انتظار می رود که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا ظرف روزهای آینده خبر حذف نام سازمان منافقین از فهرست سازمان های تروریستی آمریکا را به کنگره اطلاع دهد. گزارش ها حاکی از آن است که این تلاش ها برای دفن تاریخچه گروهک منافقین در بمب گذاری و سوء قصد به جان تجار آمریکایی، سیاستمداران ایرانی و هزاران شهروند با تخصیص بودجه های کلان به اعضای کنگره آمریکا، گروه های لابی گری در واشینگتن و مقامات سابق با نفوذ انجام شده است.

از جمله چهره های شاخصی که در کنگره آمریکا این بودجه ها را دریافت کرده اند، ایلنا رز لتینن، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکاست. وی پذیرفته است که تا کنون دست کم 20 هزار دلار به عنوان کمک بلاعوض از این گروهک یا مقامات آن برای کمک به تبلیغات سیاسی اش دریافت کرده است.

باب فیلنر از اعضای کنگره که تا کنون دو بار در فرانسه برای اعضای این گروهک تروریستی سخنرانی کرده است نیز تلاش موثری برای تصویب قطعنامه های در مجلس نمایندگان به عمل آورده که هدف از آنها حذف نام این گروه از سازمان های تروریستی است. وی 14 هزار دلار برای سفرهای خود به پاریس و این سخنرانی ها دریافت کرده است. از سوی دیگر یک گروه لابی گری در واشینگتن نیز که در همکاری با گروهک منافقین قرار دارد نزدیک به یک میلیون دلار بودجه دریافت کرده است.

تد پو از ایالت تگزارس نیز به دلیل سخنرانی در جهت حمایت از حذف نام گروهک منافقین از فهرست سازمان های تروریستی آمریکا هزاران دلار از رئیس این گروهک اخذ کرده است. مایک راجرز و دانا رورابچر نیز که از حامیان سرسخت این گروهک به شمار می رود هر یک هزاران دلار از این راه درآمد داشته اند.

این در حالی است که گفته می شود تعدادی از مقامات سابق آمریکا نیز در مجموع 40 هزار دلار به انجام سخنرانی هایی در حمایت از این گروه دریافت کرده اند. در بین این مقامات نام های آشنایی مانند هاگ شلتون، رئیس سابق ستاد مشترک آمریکا و لویس فری، رئیس سابق موساد به چشم می خورد. فرماندار سابق کالیفرنیا نیز دریافت 150 هزار دلار به عنوان حق الزحمه سخنرانی را پذیرفته است. حتی یکی از ستون نویس های روزنامه شیکاگو تریبون نیز برای سخنرانی در یکی از تجمع ها 20 هزار دلار دریافت کرده است. در برخی موارد نیز تنها هزینه سفر مقامات سابق برای سخنرانی های مورد نظر پرداخت شده است.

به این ترتیب در حال حاضر نزدیک به 100 عضو کنگره آمریکا موافق قطعنامه ای هستند که از اوباما می خواهد نام گروهک منافقین را از فهرست سازمان های تروریستی آمریکا، حذف کند. این در حالی است که ماه گذشته 17 مقام سابق دولتی و فرماندهان آمریکایی از وزارت امور خارجه خواسته بودند این اقدام را انجام دهد.

در ادامه گزارش گاردین به نام برخی افراد اشاره شده که بودجه های کلانی را در اختیار مقامات سابق یا گروه های لابی در آمریکا قرار داده اند.

سعید قائمی ، دبیر انجمن ایرانی آمریکایی ها در کلورادو نزدیک به 900 هزار دلار از بودجه شخصی خود را در اختیار یک گروه لابی گری در واشینگتن قرار داده تا برای خارج کردن نان گروهک منافقین ار فهرست سازمان های تروریستی تلاش کند.

علی سودجانی، دبیر انجمن ایرانی آمریکایی تگزاس نیز در 5 سال گذشته نزدیک به 100 هزار دلار به بودجه تبلیغات کنگره ای کمک کرده است.

احمد معینی منش، دبیر جامعه ایرانی آمریکایی در کالیفرنیای شمالی نیز پرداختی 400 هزار دلاری در این زمینه داشته است. همچنین وی از سرمایه شخصی پرداخت هایی به رز لتینن دارد.

تحریریه دیپلماسی ایرانی / 10

کلید واژه ها: آمریکا تروریستی بودجه کنگره لابی گروهک منافقین مقامات سابق واشینگتن سازمان های تروریستی آمریکا حذف نام


نظر شما :