آغاز سفر احمدی نژاد به نیویورک +عکس

۰۱ مهر ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۰ کد : ۱۹۰۷۱۱۵ سرخط اخبار
رییس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت و سخنرانی در شصت و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد دقایقی پیش در صدر هیاتی بلندپایه عازم نیویورک شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از ایرنا، ˈمحمود احمدی نژادˈ را در این سفر ˈعلی اکبر صالحیˈ وزیر امور خارجه، ˈمرضیه وحید دستجردیˈ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،ˈصادق خلیلیانˈ وزیر جهاد کشاورزی،ˈعلی نیکزادˈ وزیر راه و شهرسازی،ˈلطف الله فروزندهˈ معاون پارلمانی،ˈحمید بقاییˈ معاون اجرایی، ˈمجتبی ثمره هاشمیˈ مشاور ارشد رییس جمهوری همراهی می کنند.

اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر رییس جمهوری، سید حسن موسوی رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و غلامحسین الهام مشاور حقوقی رییس جمهوری نیز احمدی نژاد را در این سفر همراهی می کنند.

 

رییس جمهوری در مراسم بدرقه رسمی که با حضور ˈمحمدرضا رحیمیˈ معاون اول رییس جمهوری و ˈعلی اکبر ولایتیˈ مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران از یگان نظامی حاضر در فرودگاه سان دید.

ˈمصطفی محمدنجارˈ وزیر کشور، ˈرضا تقی پورˈ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ˈمحمدرضا میرتاج الدینیˈ معاون رییس جمهوری در اجرای قانون اساسی، ˈمسعود زریبافانˈ رییس بنیاد شهید و ˈابراهیم عزیزیˈ معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی رییس جمهوری از دیگر مقامات شرکت کننده در مراسم بدرقه رییس جمهوری بودند.

این هشتمین سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نهمین سفر او به آمریکاست.

ایرنا نوشت: احمدی نژاد در جریان این سفر دیدارهای دوجانبه متعددی با همتایان خود از کشورهای مختلف خواهد داشت اما با توجه به این که رییس جمهوری اسلامی ایران رییس دوره ای جنبش غیرمتعهدها است، دیدارهای وی با سران و مقامات برخی اعضای این جنبش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

احمدی نژاد در سفر به نیویورک  علاوه بر دیدارهای دو یا چند جانبه با مقامات عالی کشورها و روسای نهادهای منطقه ای و بین المللی، گفت وگو با رسانه های صاحب نام جهان از جمله برخی رسانه های آمریکایی و ملاقات با ایرانیان مقیم این کشور از دیگر برنامه های رییس جمهوری در سفر به نیویورک خواهد بود.  وی همچنین با استادان و دانشجویان آمریکایی و جمعی از رهبران ادیان خواهد داشت.

براساس برنامه اعلام شده، سخنرانی اصلی رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل پیش از ظهر چهارشنبه هفته جاری به وقت محلی خواهد بود و پس از آن وی در یک کنفرانس خبری شرکت خواهد کرد.

خبرگزاری مهر هم گزارش داد: حدود 100 نفر مقامات و اطرافیان رئیس جمهور از جمله وزیران و خبرنگاران وی را دراین سفر همراهی می کنند.

سفر رئیس جمهور حدود یک هفته به طول می انجامد و سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل طبق برنامه روز چهارشنبه برگزار می شود .

3 ماه مشورت  و 12 ویرایش در تهیه متن سخنرانی در سازمان ملل

رییس جمهور در آستانه ترک تهران به مقصد نیویورک، با اعلام این که در سازمان ملل حاضر می شویم تا بتوانیم پیام ملت ایران برای اصلاح مدیریت جهانی را برسانیم، تصریح کرد: نمی شود امروز گفت که ما به جاهای دیگر دنیا کار نداریم و کار خود را می کنیم.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی نژاد قبل از ترک تهران جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران گفت: در ایران هرگاه که حکومت به طور واقعی ملت را نمایندگی می کرد، در طول تاریخ حکومتی بوده است که نگاهی جهانی داشته و در جهت صلح و عدالت در جهان تلاش می کرده است.

وی افزود:امروز هم همه می دانند که بدون تاثیرگذاری بر عرصه بین الملل، نمی شود به سمت پیشرفت و تعالی حرکت کرد بخصوص که ارتباطات در سطح جهان گسترده تر شده است و زندگی مردم بیشتر تحت تاثیر روابط متقابل سایر ملت هاست. نمی شود امروز گفت که ما به جاهای دیگر دنیا کار نداریم و کار خود را می کنیم. اگر ما هم کار نداشته باشیم، دیگران با ما سر و کار دارند و به سراغ ما می آیند.

احمدی نژاد همچنین خاطرنشان کرد: مشکل امروز ما در دنیا این است که کسانی در گلوگاه تنظیم مناسبات بین المللی قرار گرفته اند که به دنبال منافع خود هستند و نمی خواهند استقلال ملت ها و عزت مردم را به رسمیت بشناسند، حتی آن را ضد منافع خود می دانند. اگر می خواهیم پیشرفت کنیم، باید تلاش کنیم این مناسبات اصلاح شود و مناسباتی منظم و عادلانه باشد. در این صورت با استفاده از این روابط می توانیم منافع ملت را حفظ کنیم و از منابع کشور نیز به نفع ملت استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: امیدوارم در فرصتی مناسب بتوانم پشت پرده تشکیل سازمان ملل را بگویم، اما سازمان ملل ظاهرا در پاسخ به نیاز جامعه بشری تشکیل شد و قرار بود که دور هم مقررات به نفع انسانیت و نفی سلطه تنظیم شود تا کسی بر دیگری تسلط نیابد، اما امروز می بینیم که وضع سازمان ملل چگونه است.

رییس جمهور گفت: امروز در سازمان ملل حاضر می شویم تا بتوانیم پیام ملت ایران برای اصلاح مدیریت جهانی را برسانیم و البته در کنار این مساله با همکاران خود در سایر کشورها نیز دیدارهایی خواهیم داشتیم. مصاحبه هایی هم با رسانه ها انجام خواهیم داد و سعی کرده ایم که از نقاط مختلف دنیا رسانه هایی برای مصاحبه انتخاب شوند.

وی تصریح کرد: همچنین نشست های تخصصی نیز در این سفر خواهیم داشت و دیدارهایی با گروه های اجتماعی مانند گروه های ضدجنگ و صلح طلب نیز برگزار خواهیم کرد. ضمن این که دیداری با ایرانیان مقیم در آمریکا خواهیم داشت و همچنین ملاقاتی با رهبران ادیان و مذاهب در جهت همفکری برای عدالت و صلح در جهان خواهیم داشت، دیداری هم با دبیرکل سازمان ملل داریم.

احمدی نژاد یادآور شد: از آنجایی که به عنوان رییس جنبش نم نیز در این اجلاس حاضر خواهیم بود، مباحث این اجلاس راجع به تجدید ساختار سازمان ملل و حل بحران های منطقه مانند بحران سوریه را نیز در آنجا مطرح خواهیم کرد و در این زمینه نشست ها و رایزنی هایی خواهیم داشت تا خشونت ها در منطقه متوقف شود و منطقه آرام شود.

رییس جمهور در ادامه گفت: امسال سال هشتم حضور ما در سازمان ملل است و البته این نهمین سفر من به نیویورک است، چرا که یک بار هم برای شرکت در اجلاس آژانس انرژی اتمی به نیویورک رفتم. امسال آخرین سفر من به مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان رییس جمهور است و در آنجا یک جمع بندی از مباحث قبلی ارائه خواهم داد و مسیر روشنی از آینده ترسیم می کنیم. برای تنظیم متن سخنرانی در سازمان ملل سه ماه با شخصیت ها و چهره ها مشورت کردیم و متن اولیه دوازده بار ویرایش شده است تا بتوانیم تصویر روشنی از نظرات ملت ایران در جلسه مجمع عمومی برای اصلاح ساختار سازمان ملل ارائه دهیم.







 

کلید واژه ها: مجمع عمومی سازمان ملل


نظر شما :