ادعای ساندی تایمز:

ابزار پیشرفته جاسوسی غرب در فردو

۰۲ مهر ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۵ کد : ۱۹۰۷۱۴۵ سرخط اخبار

منابع غربی مدعی وجود یک دستگاه رهگیر مخفی در سایت فردو شده اند که اطلاعات ارزشمندی را برای غرب ارسال می کرده و زمان کشف شدن، خود به خود منفجر شده است.

به گزارش فارس، هفته نامه «ساندی تایمز» در گزارشی به نقل از منابع غربی مدعی شد، یک رهگیر مخفی در سایت فردو که اطلاعات ارزشمندی را برای غرب منتقل می کرد، زمانی که کشف شد، خود به خود منفجر شد.

این نشریه به سخنان فریدون عباسی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در هفته گذشته اشاره کرد مبنی بر اینکه تروریست ها کابل های الکتریکی شهر قم تا تاسیسات فردو را منفجر کرده اند و سپس نوشت: ایران اعلام کرده نیروی برق جایگزین موجب شد این سایت هسته ای به فعالیت های عادی خود ادامه دهد.

در گزارش ساندی تایمز آمده: این انفجار زمانی رخ داد که پرسنل سپاه پاسداران در فردو، سنگی را کشف و آن را برداشتند اما در واقع این سنگ، ابزار رهگیری بود که اطلاعات کامپیوترها از جمله سطح غنی سازی اورانیوم را منتقل می کرد.

این ادامه این گزارش به نقل از منابع غربی آورده است: کشف این رهگیر و انفجار آن منجر به از بین رفتن منابع مهم اطلاعاتی برای غرب شد.

این هفته نامه انگلیسی از هیچ کشوری به عنوان عامل استقرار این رهگیر در سایت فردو نام نبرده با این حال، اذعان کرده است، عواملی که از طرف اسرائیل فعالیت می کنند، در ترور دانشمندان هسته ای ایران و نیز حملات سایبری به تاسیسات هسته ای این کشور نقش داشته اند.

در این مطلب آمده، ایران شرکت زیمنس را به ارسال ابزار انفجاری در داخل تجهیزاتی که برای فردو ارسال شده اند، متهم کرده، هر چند این شرکت آلمانی اتهام مذکور را رد کرده است.

کلید واژه ها: فردو


نظر شما :