احمدی نژاد:

پس از انتخابات امریکا آماده مذاکره هستیم

۰۴ مهر ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۴ کد : ۱۹۰۷۲۴۰ سرخط اخبار

گروه سیاسی اعتماد| محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران، که طبق روال هر ساله سفر به نیویورک، گفت وگو با رسانه های خارجی را در دستور کار خود دارد، در دو مصاحبه یی که شبکه خبری «سی ان ان» و روزنامه واشنگتن پست با وی انجام دادند، بار دیگر به اظهارنظر در خصوص موضوعاتی پرداخت که از قبل پیش بینی می شد. واکنش به فیلم اهانت به پیامبر اسلام، مساله هسته یی ایران و تهدید اسراییل از جمله محور های گفت وگوی وی با رسانه های امریکایی بود. رییس جمهور ایران ضمن محکوم کردن فیلم موهن به پیامبر اسلام، لفاظی های اسراییل در مورد اقدام نظامی علیه ایران را یک بلوف خواند و تاکید کرد پس از انتخابات ریاست جمهوری امریکا، باید مذاکراتی در زمینه هسته یی و مساله افغانستان انجام شود.

به گزارش «فارس»، «محمود احمدی نژاد»، در مصاحبه با شبکه سی ان ان در نیویورک، ضمن محکوم کردن فیلم امریکایی صهیونیستی موهن به پیامبر اکرم(ص) گفت: اساسا، اول از همه، هرگونه اقدامی که تحریک کننده باشد و به عقاید مذهبی و احساسات افراد توهین کند، ما آن را محکوم می کنیم. به علاوه ما هرگونه افراط گرایی را محکوم می کنیم. به طور قطع آنچه رخ داد، زشت بود، توهین به پیامبر اعظم بسیار زشت بود. این مساله هیچ ارتباطی با آزادی و آزادی بیان نداشت. این مساله در واقع ضعف و سوءاستفاده از آزادی است و در بسیاری از کشورها، این یک جرم به حساب می آید، این امر نباید اتفاق بیفتد و من امیدوارم که روزی فرارسد که سیاستمداران به دنبال توهین به مقدسات دیگران نباشند.

وی در ادامه افزود: ما همچنین بر این باوریم که اینگونه مسائل باید در یک جو انسان دوستانه و یک محیط مشارکتی رفع شود و ما دوست نداریم هیچ کس در هر نقطه از جهان به هر دلیلی جان خود را از دست بدهد یا کشته شود.

احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا معترضان باید دست از تهدید دیپلمات های امریکا در خارج از کشور بردارند، گفت که در جایگاهی قرار ندارد که به بقیه بگوید چه کاری باید انجام دهند، اما بر این باور است که از افراط گرایی، افراط گرایان به وجود می آیند. رییس جمهوری ایران در این باره ادامه داد: شاید اگر سیاستمداران موضع بهتری در قبال کلمات یا افکار یا تصاویر موهن به مقدسات ما اتخاذ کنند، فکر می کنم وضعیت بهتر شود.

اسراییل متوهم

احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که ایران در صورت حمله اسراییل به این کشور، چه واکنشی از خود نشان می دهد، تصریح کرد: هر کشوری حق دارد و در واقع از خود دفاع می کند، اما سوال من این است: چرا جهان باید به گونه یی اداره شود که هر کشوری به خود اجازه دهد که یک کشور غنی، تاریخی و کهن چون ایران را تهدید کند؟ کشور بزرگی چون ایران وجود دارد، یک کشور دیگر براساس خیالات و توهمات خود می تواند بیاید و بگوید من حدس می زنم که کشور «B» در حالت انجام فلان فعالیت است، بنابراین من به آن کشور حمله می کنم، آیا به نظر شما این یک فرمول موفقیت آمیز برای مدیریت کردن جهان است؟

رییس جمهوری ایران در پاسخ به اینکه آیا درگیری نظامی با اسراییل قریب الوقوع است، گفت: صهیونیست ها خیلی خیلی ماجراجو هستند و خیلی خیلی به دنبال جعل امور هستند و من فکر می کنم که آنها خود را در پایان راه می بینند و من اعتقاد راسخ دارم که آنها به دنبال ایجاد فرصت هایی برای خود و رفتارهای مخاطره آمیز و ماجراجویانه شان هستند. احمدی نژاد در گفت وگوی دیگری با روزنامه واشنگتن پست درخصوص لفاظی های صهیونیست ها برای حمله به ایران گفت: ما به طور کلی موضوع صهیونیست ها و خطرات احتمالی ای که از جانب آنها متوجه ما می شود را جدی نمی گیریم. البته آنها دوست دارند راه حل مورد علاقه خودشان را با به راه انداختن سر و صدا و جار و جنجال زیاد بیابند و خطری ایجاد کنند تا خودشان را نجات دهند، اما من فکر نمی کنم آنها موفق شوند.

احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا بر این باور است که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در خصوص تهدید در حمله به تاسیسات هسته یی ایران بلوف می زند، گفت که با این ایده موافق است و تایید کرد این تحلیل در واقع به صورت یک «اتفاق نظر مشترک» است.

 

مذاکره پس از انتخابات امریکا

رییس جمهوری ایران در خصوص مذاکرات ایران با گروه 1+5 گفت: ما همیشه آماده بودیم و آماده ایم، اما تجربه نشان داده است که تصمیم های مهم و کلیدی در زمان انتخابات ملی امریکا اتخاذ نمی شود. به عقیده من برخی از موضوعات مهم و برخی از مذاکرات انجام شده، باید یک بار دیگر پس از پایان جو سیاسی، که به دلیل نزدیک بودن انتخابات حاکم شده، مورد بحث قرار بگیرد .رییس جمهور همچنین در خصوص افغانستان اعلام کرد که پس از انتخابات امریکا، ایران آمادگی برگزاری گفت وگوهای مستقیم با امریکا درباره چگونگی پابرجا کردن وضعیت در افغانستان را دارد.

رفتار زشت رسمیت ندارد

وی در خصوص همجنسگرایی به مجری سی ان ان گفت: متاسفم. اجازه بدهید این سوال را از شما مطرح کنم، آیا شما اعتقاد دارید که کسی از طریق همجنسگرایی متولد می شود؟ همجنسگرایی، تولید مثل را متوقف می کند. چه کسی گفته که اگر شما چیزی را دوست دارید و به انجام یک کار زشت اعتقاد دارید و دیگران آن رفتار شما را نمی پسندند، به این مفهوم است که آزادی شما را انکار می کنند به آموزش صحیح باید ارائه شود. نظام آموزشی باید تجدید شود. نظام سیاسی باید تجدید شود و این چیزها نیز باید اصلاح و تجدید ساختار شود. اما اگر شما، اگر گروهی یک رفتار زشت را به رسمیت بشناسند و یک عمل زشت را قانونی بدانند، شما نباید از باقی کشورها یا گروه های دیگر انتظار داشته باشید که همان رفتارها را به رسمیت بشناسند.

 

ارتباط فرزند با یهودیان

رییس جمهور ایران در پاسخ به این سوال که اگر یکی از فرزندان وی با یهودیان ارتباط داشته باشد، چه احساسی پیدا خواهد کرد، گفت: من باید ببینم که آن زن یا مرد یهودی چه کسی است. من عشق میان افراد را کاملا قابل قبول می دانم. یهودیان بسیار زیادی در ایران زندگی می کنند که ما با آنها بسیار احساس نزدیکی می کنیم.

برخی از مسلمانان وجود دارند که با خانواده های یهودی یا مسیحی ازدواج می کنند. ما چنین مشکلاتی نداریم. ما بر این باوریم که رنگ، مذهب، زبان بومی و پیشینه قومی نباید به ایجاد اختلاف و فاصله بین افراد منتهی شود، یا نباید تنها دلیل نزدیکی افراد به همدیگر باشد. همیشه همین طور بوده است.

کلید واژه ها: اسراییل


نظر شما :